امور زیربناییتعاون و اشتغال

بحث ها در مورد اختیار وزرا به قوت خود باقی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اظهارات اخیر خود پیش از تصدی این وزارتخانه در خصوص نداشتن اختیار کافی وزرا گفت: این موضوع همچنان به قوت خود باقی است ولی حق گرفتنی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری در نخستین روز کاری خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از نشست مشترک با تشکل های کارگری و کارفرمایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا همچنان به گفته خود در روز ملی صادرات مبنی بر نداشتن اختیارات کافی وزرا معتقدید یا خیر، گفت: این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود مسئولیت جدید را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار گرفتید، گفت: حق گرفتنی است و به توان من امیدوار باشید.

شریعتمداری همچنین درباره اینکه آیا عقب ماندگی دستمزد کارگران از هزینه معیشت را قبول دارید یا خیر، گفت: قطعا همین طور است اما میزان این عقب ماندگی باید بررسی شود و با توجه به اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی، عقب ماندگی دستمزد غیرقابل انکار است؛ در این زمینه یکی از راهکارها حمایت اجتماعی از خانوار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت توزیع سبد حمایتی از خانوارها گفت: همانطور که رئیس جمهور در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی اعلام کرد این موضوع در اولین فرصت در نشست هیات دولت نهایی می شود و نیمی از جمعیت ایران از این حمایت اجتماعی بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: اطلاعات اولیه برای شناسایی خانواده های تحت پوشش احصا شده که به تدریج پس از تکمیل اطلاعات توزیع اقلام آغاز خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا