امور زیربناییراه و ساختمان

برنامه های ارائه شده بیشتر از دو صفحه نیست/ وزارت راه و شهرسازی از تکالیف برنامه ششم عقب است

وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز کاری خود در ساختمان دادمان با تأکید بر اینکه لازم است تا اقدامات این وزارتخانه بازنگری و بازمهندسی شود گفت: به‌گونه‌ای لوکوموتیو وزارت راه و شهرسازی در آینده حرکت خواهد کرد که در جهت تسکین آلام مردم باشد.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم استقبال از وی در بدو ورود به ساختمان دادمان این وزارت خانه در جمع معاونان، مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه بابیان اینکه از خداوند منان که توفیق خدمت در این جایگاه به بنده ارزانی داشت سپاس گذارم گفت: در این لحظه که در جمع خانواده راه و شهرسازی قرارگرفته‌ام بسیار خرسندم و امیدوارم که به‌عنوان یک خادم بی‌ادعا همراه همدیگر برای مردم شریف و عزیز ایران گام مثبتی برداریم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه امیدواریم که اقدامات بعدی وزارت راه و  شهرسازی حاصلی جز ارتقاء رضایت مردم نداشته باشد افزود: انتظارات نمایندگان مجلس در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها و مطالبات آقای رئیس‌جمهور در خصوص این وزارت خانه را اگر در کنار یکدیگر قرار دهیم متوجه خواهیم شد که وضع موجود نیازمند آسیب‌شناسی است.

وزیر راه و شهرسازی  با تأکید بر اینکه برای تحقق خواسته‌ی نمایندگان مجلس و دکتر روحانی باید یک میثاق مجدد با آرمان‌های امام حسین(ع) در این ایام اربعین ببندیم افزود:با این میثاق مجدد مطمئناً در صورت یاری ائمه اطهار(س) و خداوند می‌توانیم همه ما یک کار متفاوت از قبل در این وزارتخانه انجام دهیم.

اسلامی ادامه داد: بسیاری از فرضیه‌های از پیش تعیین‌شده وجود دارد که در شرایط کنونی کشور پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و باید برای به‌روزرسانی این فرضیه‌ها آن‌ها را بازنگری و باز مهندسی کنیم و با یک انسجام عالی و یک حرکت متفاوت از شرایط فعلی عبور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر برنامه‌ها و اولویت‌های موجود در برنامه ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه که ارائه ‌شده است بیش از دو صفحه نیست زیرا تکالیف و اهداف مشخص وزارت راه و  شهرسازی در برنامه ششم توسعه آمده است که باید تلاش شود با برنامه‌ریزی‌های مدون و ساختار سازی دقیق به اهداف و تکالیف این قانون دست ‌یابیم.

وی بابیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته از برنامه ششم توسعه عقب‌ماندگی‌هایی در این وزارتخانه مشاهده می‌شود گفت: همچنین مطالبات آقای رئیس‌جمهور از این وزارتخانه زیاد است اما من می‌دانم که کارمندان این وزاتخانه همگی فرهیخته ، مجرب و توانا هستند و با همدلی و انسجام این دوره را به‌خوبی به پایان می‌رسانند.

اسلامی افزود: باید تغییر نگاه و تغییر رویکرد در اولویت‌های این وزارتخانه باشد زیرا بنده متعهد شده‌ام تا انتظارات مجلس و اهداف برنامه ششم را محقق کنم و در این راه باید همگی نقش خود را ایفا کنیم تا از زمان حداکثر استفاده را ببریم البته مردم نظاره‌گر ما هستند و باید لوکوموتیو ما به‌گونه‌ای حرکت کند که  نتیجه مطلوبی حاصل شود و این نتیجه گرایی را مردم حس کرده و از آلام آن‌ها کاسته شود.

وی در پایان ادامه داد:بنده از لطف شما و همه معاونان و افرادی که در بیرون از وزارت خانه شامل تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی  و افراد حقیقی و حقوقی  که در این مدت سرپرستی همکاری و همدلی کردند همچنین از نمایندگان مردم که به بنده اعتماد کردند تشکر می‌کنم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا