بورسراه و ساختمان

بازار سرمایه، سرمایه گذاری در صنایع ریلی را تسهیل می کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تامین منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان صنایع ریلی از طریق بازار سرمایه، اجرای بسیاری از طرح های صنعت حمل و نقل ریلی کشور را تسهیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از شرکت راه آهن، «رضا علیزاده» افزود: استفاده از ابزارهای نوین سرمایه گذاری و ظرفیت‌های بازار سرمایه از جمله روش‌های غلبه بر مسیر پرپیچ و خم بوروکراسی حاکم برای تامین سرمایه تولیدکنندگان این بخش است.
وی با بیان اینکه انتشار اوراق صکوک و یا اوراق سفارش ساخت (استصناع) و دیگر ابزارهای بازار سرمایه علاوه بر تامین سرمایه تولید کنندگان، می‌تواند مانع از افزایش نقدینگی در کشور شود، افزود: این ابزارها می تواند باعث جمع آوری سرمایه‌های سرگردان در کشور نیز شود.
علیزاده با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از تولید کنندگان صنایع ریلی توانمندی پاسخگویی به نیازهای ریلی کشور را دارند، اما برای تامین سرمایه با مشکل روبرو هستند، گفت: اگر جلوی این سرمایه‌ها گرفته نشود، به سایر بخش‌های اقتصادی کشور سرازیر و به اقتصاد کشور صدمه می‌زنند، در صورتی که می‌توان از این سرمایه‌ها برای رونق و سازندگی کشور استفاده کرد.
وی همچنین این روش را اقدامی در جهت جلوگیری از بالا رفتن نرخ تورم در کشور اعلام کرد و افزود: توسعه صنایع ریلی به پیشرفت حمل و نقل ریلی کشور و زیرساخت های آن منجر می شود که علاوه بر کمک به صنعت حمل و نقل و تولیدکنندگان در این بخش، زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در کشور را فراهم می کند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به ظرفیت‌های بازار سرمایه را نشانه بی‌تدبیری دانست و خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌ های بزرگ دولتی به بخش خصوصی و حمایت دولت برای تامین سرمایه مورد نیاز از بازار سرمایه، می‌تواند منجر به کاهش سهم دولت از اقتصاد ملی شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس از هر گونه اقدامی که موجب تقویت اقتصاد کشور و افزایش سرمایه گذاری و تولید ملی در صنعت حمل ونقل ریلی کشور شود، حمایت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، همایش «فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی» با حضور کارشناسان و دست اندرکاران تامین سرمایه، روز ۲۱ آبان سال جاری توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا