امور زیربناییراه و ساختمان

فاصله ۱۳ ساله میانگین سن ناوگان هوایی در ایران و اروپا/ تحریم ها نمی تواند جلودار فعالیت های صنعت هوانودری شود

نماینده موسسه آموزشی و فنی مهندسی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا با بیان اینکه میانگین سن ناوگان هوایی در ایران ۲۰ سال و در اروپا ۷ سال است، گفت: تحریم ها نمی تواند مانع از فعالیت صنعت هوانوردی شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، اردشیر کشاورزی با اشاره به برگزاری اولین دوره مهندسی مکانیک هوایی در مجتمع فنی تهران اظهار کرد: با آن که چند ماهی است دوره‌هایی در راستای ارتقای مهارت‌های فنی هوایی درحال برگزاری است اما امکانات لازم در اختیار برگزار کنندگان قرار نگرفته است.

وی با یادآوری این که برای برگزاری دوره‌های فنی و مهندسی هیچ سازمانی امکانات لازم را تامین نکرده است، افزود: به همین دلیل متاسفانه این دوره‌ها به بخش‌ها و آموزش‌های تئوری محدود شده است.

وی با اشاره به این که بر اساس هدفگذاری صورت گرفته ایران به مرکز آموزش‌های مهندسی، فنی و مکانیک هوایی خاورمیانه تبدیل می شود، تصریح کرد: علاوه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز داخلی در این بخش بتوان خدمات فنی و مهندسی را کشورهای منطقه و اروپا صادر خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه در بخش هوایی بر توجه جدی به مهارت‌های فنی در زمینه صنعت هوایی کشور از سوی وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم  گفت: یکی از ضرورت های کنونی صنعت هوانوردی کشور حرکت به سمت استانداردهای اروپایی است.

نماینده موسسه آموزشی و فنی مهندسی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا بیان کرد: با پیاده سازی سیستم‌های آموزشی هوانوردی اروپا می توان ضمن تامین نیروی انسانی متخصص و زبده داخل کشور اعم از خلبان مهندسان و تکنیسین های فنی و مهمانداران و.. بر اساس استانداردهای اروپایی نسبت  به اعزام بهترین خلبانان ، مهندسان و تکنیسین های فنی و… به خارج از کشور اقدام شود.

کشاورزی  اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ارتقا سایر حوزه های صنعت هوانوردی کشور  اهتمام ویژه ای  بر توسعه دانش فنی و به روز کردن استانداردها و قوانین هوانوردی کشور بر اساس استانداردهای آژانس ایمنی هوانوردی اروپا EASA از خود نشان داده است.

وی  با بیان این‌که تنها عاملی که تحریم‌های صنعت هوانوردی نمی‌تواند در ان تاثیرگذار باشد، حوزه آموزشی این صنعت است، گفت: تحریم ها نمی تواند جلودار فعالیت های صنعت هوانودری کشورمان شود و این سیستم تنها عاملی است که می تواند تحریم ها را کم اثر کند.

ویی با اشاره به سن هواپیماهای ناوگان هوایی کشور، افزود: میانگین عمر ناوگان هوایی کشور بالای ۲۰  سال و در اروپا ۷ سال است. البته با توجه به امکانات و تربیت نیروهای متخصص می‌توان هواپیماهای فرسوده را اورهال و آنها به دنیا نیز صادر کرد.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا