صنعت، معدن، تجارت

صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد تخلف نکرده است

 

معاون برنامه ریزی، توسعه و نظارت بر شرکت های صندوق فولاد گفت: تخلفی از طریق صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد اتفاق نیفتاده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رستم رنجبرناوی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: علت دریافت وام از بانک رفاه این بود که دارایی هایی که در اختیار صندوق است کفاف پرداخت هزینه های حقوق و درمان بازنشستگان را نمی کرد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: تعداد بیمه پردازان به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به نسبت دریافت کنندگان حق بازنشستگی و سرویس گیرندگان از این صندوق بسیار کمتر است.

معاون برنامه ریزی، توسعه و نظارت بر شرکت های صندوق فولاد گفت: تعدادی بنگاه اقتصادی بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۱ هیئت وزیران بابت رددیون دولت در اختیار این صندوق قرار می گیرد.

وی افزود: اغلب این بنگاه ها زیان ده، غیر سودآور و در عین حال از شرایط مناسبی برای فروش برخوردار نبودند.

رنجبرناوی اظهارداشت: شرایطی در واگذاری ها به صندوق لحاظ می کنند که بطور حتم باید در مدت سه سال این شرکت ها به فروش رفته از اینرو برنامه ریزی بلند مدت نیز امکان پذیر نبوده است.

وی گفت: تعهدی در این شرایط از صندوق اخذ می شود مبنی بر اینکه بطور مستقل بوسیله سازمان خصوصی سازی بایستی شرکت های مزبور واگذار شود که شوربختانه گاهی در این واگذاری ها منافع صندوق رعایت نشده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه و نظارت بر شرکت های صندوق فولاد افزود: این صندوق در سال ۱۳۹۲ برای پرداخت حقوق و هزینه درمان بازنشستگان از طریق بانک رفاه ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت و در قبال این تسهیلات ۱۶,۰۱ درصد سهام شرکت توسعه معادن و فلزات به عنوان تضمین در وثیقه بانک قرار می گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد بوده است.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره مهرابی، حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا