امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۶۴۹۷ هکتار باغ زیتون زیر پوشش چتر بیمه

 

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: شش هزار و ۴۹۷ هکتار از باغات زیتون کشور طی سال زراعی ۹۶ -۹۷ به زیر پوشش چتر بیمه کشاورزی رفته است .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نیازعلی ابراهیمی پاک در گفتگو با رادیو اقتصاد از برآورد دومیلیارد تومانی خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه به خصوص سرمازدگی تا به امروز در باغات زیتون کشور خبرداد و افزود: بیمه هیچ گونه بدهی بجز سال زراعی جاری بابت پرداخت غرامت به زیتون کاران ندارد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: عوامل خطر تحت پوشش بیمه زیتون شامل گرما و بادگرم زمان تلقیح، رطوبت، مه و بارندگی در زمان تلقیح، سرما و یخبندان، برف سنگین، تگرگ، سیل، توفان، زلزله و رانش زمین است.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: تعرفه ای که برای حق بیمه تعریف می شود بخشی از این حق بیمه را دولت و بخش دیگری را کشاورزان پرداخت می کنند.

وی افزود: سال زراعی گذشته حق بیمه ای مورد وصول از زیتونکاران یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در برابر غرامت پرداختی شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

ابراهیمی پاک در ادامه ضمن اشاره به اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی یک بنگاه اقتصادی است، یادآورشد: این صندوق در حد توان آموزش های لازم جهت کاهش میزان خسارت ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی به کشاورزان ارائه می دهد اما برگزاری دوره های آموزشی در سطوح وسیع تر مربوط به وزات جهاد کشاورزی است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا