امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

عسل طبیعی بیشتر در مناطق عشایری تولید می‌شود

با میزان تولید 84 هزار تن در کل کشور:

سرمایه صندوق زنبورداران ۲۰ میلیارد تومان است و ۲۵۰ اتحادیه و تعاونی زنبورداری با ۷۴ هزار عضو در سراسر کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس سازمان امور عشایر ایران در نشست با مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور گفت: عسل طبیعی در کشور بیشتر مربوط به مناطق عشایری و توسط عشایر تولید می‌شود.

مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور به منظور بررسی همکارهای دو جانبه، با حضور در سازمان امور عشایر ایران با کرمعلی قندالی رئیس سازمان گفتگو و تبادل نظر کرد.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این نشست با بیان اینکه ورود به بحث‌های توسعه‌ای بسیار مهم است، اظهار داشت: فعالیت تشکل‌های عشایری بیشتر تامین نهاده دامی بوده و کمتر وارد بحث‌های توسعه‌ای شده‌اند.

او با بیان اینکه تشکل‌های عشایری باید فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های توسعه‌ای سوق دهند، افزود: گردش و فرایند کار تشکل‌ها قبل از تولید، حین تولید و پس از تولید و عرضه و فروش محصولات در بازار بسیار مهم است.

قندالی با اشاره به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری، گفت: در طرح زنجیره تولید گوشت قرمز مشکلی در زمان تولید نداریم اما در پیش از تولید (اصلاح نژاد) و همچنین بعد از تولید مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه ورود به بازارهای جهانی بسیار مهم است، ابراز داشت: برندسازی نقش بسیار خوبی در عرضه و فروش تولیدات و محصولات دارد.

همچنین بانکی پور مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این صندوق گفت: سرمایه صندوق ۲۰ میلیارد تومان است و ۲۵۰ اتحادیه و تعاونی زنبورداری با ۷۴ هزار عضو در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

بانکی پور گفت: میزان تولید عسل در ایران ۸۴ هزار تن است که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن عسل تغذیه‌ای است.

او با بیان اینکه رویکرد ما یک رویکرد توسعه ای است، بیان داشت: یکی از کارهای ما تسهیل حضور زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در بازارهای جهانی و رویدادهای بین‌المللی است و یک سامانه مبادلات کالا ایجاد کرده‌ایم که همه تولیدکنندگان و فروشندگان در آن جا حضور دارند و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل صندوق زنبورداران کشور افزود: سامانه ای نیز برای ثبت آمار و اطلاعات بهره برداران و ارائه خدمات به آنان و همچنین شناسایی و رتبه بندی تشکل‌ها و زنبورداران راه اندازی شده است.

منبع
ایانا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا