بین الملل

سود صنعتی چین ۱۴.۷ درصد رشد کرد

داده‌های رسمی نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی مهم چین در ۹ ماه اول ۲۰۱۸ میلادی، با رشدی ۱۴.۷ درصدی همراه بوده که نسبت به رشد ۱۶.۲ درصدی در بازه ژانویه تا آگوست، کند شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، داده‌های رسمی نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی مهم چین در ۹ ماه اول ۲۰۱۸ با رشدی ۱۴.۷ درصدی همراه بوده که نسبت به رشد ۱۶.۲ درصدی در بازه ژانویه تا آگوست، کند شده است.

طبق داده‌های اداره ملی آمار چین، سود ۳۴ بخش از ۴۱ بخش مورد بررسی، نسبت به سال گذشته رشد کرده که این نسبت به بازه ژانویه تا آگوست تغییری نداشته است.

در ماه سپتامبر، سود روی‌ هم رفته شرکت‌های صنعتی با درآمدی بیش از ۲۰ میلیون یوآن (حدود ۲.۸۸ میلیون دلار آمریکا)، ۴.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۵۴۵.۵ میلیارد یوآن رسید. سرعت این رشد، نسبت به رشد ۹.۲ درصدی در ماه آگوست کند شده است.

هی پینگ، یکی از مقامات اداره آمار، کند شدن ماه سپتامبر را به افت رشد تولید صنعتی و قیمت‌های محصولات به علاوه مقایسه با نتایج عملکرد درخشان سال قبل، مرتبط می‌داند.

طبق داده‌های اداره ملی آمار، بخش‌های فولاد، مصالح ساختمانی، نفت و مواد شیمیایی، که ۷۲.۴ درصد از کل افزایش سود صنعتی را به خود تخصیص داده بودند، در ۹ ماه اول امسال رشد سود قدرتمندی را به ثبت رسانده‌اند.

در طول بازه ژانویه تا سپتامبر، هزینه هر صد دلار درآمد ۰.۲۹ یوآن کاهش یافت و به ۸۴.۳۱ یوآن رسید.

نسبت بدهی به دارایی شرکت‌های صنعتی بزرگ، ۰.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و تا پایان سپتامبر، به ۵۶.۷ درصد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا