انرژیطلا و ارز

دولت دستش را از نیما بردارد تا نرخ‌ها واقعی شود؛تاکید بر ضرورت نزدیک شدن قیمت‌ها به سامانه سنا

دبیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما معتقدیم دولت دستش را از سامانه نیما بردارد تا ببینیم این فنر تا کجا باز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید رفیعی‌فر  درباره تاثیر تعیین ارز نیمایی بر تولید و صادرات محصولات پالایشگاهی اظهار داشت: به نظر ما این سیاست تاثیر مثبت دارد و حتی پیشنهاد دادیم قیمت‌ها به سنا نزدیک شود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم دولت بهتر است دستش را از سامانه نیما بردارد تا ببینیم این فنر تا کجا باز می‌شود، به نظر بنده این اقدام در روند تولید وصادرات یک گام مثبت بود، هرچند کافی نیست.

همچنین بخوانید

دبیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه قیمت‌ها هنوز اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: قبلا با همین قیمت حتی بالاتر خرید می‌شد، اکنون رسمی شده و فقط اسم را عوض کرده‌اند.

وی گفت: قبلا خرید با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که در این موارد ۳۰۰ درصد رقابت و نرخ‌ها نه تنها از نیما عبور می‌کرد بلکه به سنا نزدیک می‌شد، یعنی اکنون نیز برای صادرکننده واقعی بخش خصوصی اتفاق خاصی نیفتاده است.

رفیعی‌فر با یادآوری اینکه باید قیمت‌ها را به سمت سنا ببرند، تصریح کرد: کنترل مصنوعی را از روی سامانه نیما بردارند تا نیما هم نرخ واقعی خودش را که نزدیک سامانه سنا است، پیدا کند.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا