صنعت، معدن، تجارت

واردات گروه کالایی ۲ و ۳ با ارز صادراتی تامین شد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ارز مورد نیاز گروه کالایی ۲و ۳ که ثبت سفارش بانکی دارند از محل منابع ارزی صادرات غیر نفتی قابل تامین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دفترمقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ارز مورد نیاز گروه کالایی ۲و ۳ که ثبت سفارش بانکی دارند ازمحل منابع ارزی صادرات غیر نفتی قابل تامین است که در کنار این سیاست شرایط لازم برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور فراهم شده است .

این دفتر همچنین اعلام کرد: با توجه به پیش بینی منابع درآمدی ناشی از صادرات و قابل عرضه در سامانه نیما بانک مرکزی متقاضی اولویت بندی تقاضاهای تایید شده قبلی است .

براساس اعلام این دفتر ، طی جلساتی که با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط و بانک مرکزی برگزار شده است مقرر شد ثبت سفارش های بانکی گروه ۲ و۳ که در بانک منتظر گواهی ارزی ( برای تخصیص ارز) بودند و تاکنون تخصیص ارز آنها انجام نشده است، برای اولویت بندی مجدد به دستگاههای اجرایی مجوز دهنده ارزی ارجاع شوند تا بر اساس نظر دستگاهها اولویت بندی لازم صورت بگیرد .

طبق اعلام دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ، از هفته جاری این پرونده ها توسط دستگاههای اجرایی مجددا اولویت بندی و به بانک ارسال می شود .

این دفتر اولویت بندی جدید درخواستها را به دلیل نوع کالاها و منابع ارز صادراتی دانست تا از توقف بدون نتیجه پرونده ها در بانک مرکزی خود داری شود .

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا