امور زیربناییتعاون و اشتغال

ثبت نام در کاریابی ها به منزله تعهد اشتغال نیست

 

عضو هیئت مدیره انجمن کاریابی های کشور گفت: مبلغ دریافتی از سوی مراکز کاریابی بابت ثبت‌نام و ارائه مشاوره به کارجویان بوده و هیچ تعهدی برای اشتغال ایجاد نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، لیلا دانشمندی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: هزینه ثبت نام و مشاوره در بخش کاریابی داخلی و خارجی در حال حاضر به ترتیب ۲۰ و ۳۰ هزار تومان است.

همچنین بخوانید

وی همچنین تصریح کرد: این مبلغ تنها برای تشکیل پرونده و حق مشاوره است و تعهدی برای اشتغال ایجاد نخواهد کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن کاریابی های کشور در پاسخ به این پرسش که وضعیت تعداد مراجعه کنندگان به مراکز کاریابی با توجه به شرایط فعلی حاکم برحوزه تولید و صنعت کشور را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: آمار مراجعه کنندگان به مراکز کاریابی با توجه به مشکلات اقتصادی مملکت به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: وضعیت تامین شغل امروز با توجه به چالش ها و معضلات مترتب بر واحدهای تولیدی از قبیل کمبود و گرانی مواد اولیه، سرمایه درگردش و دیگر هزینه های سربار بسیار سخت و طاقت فرساست.

دانشمندی در ادامه یادآور شد: تولیدکنندگان داخلی امروز در یک شرایط بسیار بغرنج بسر می برند از اینرو ضرورت ایجاب می کند با توجه به اهمیت تولید و اشتغال دولتمردان دست صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را به گرمی بفشارند و از آنان به معنای واقعی حمایت کنند.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا