بورسبورس اوراق

جذابیت خرید با ارزندگی سهام

بورس تهران در ادامه روند صعودی روز گذشته، امروز نیز با جهش قابل ملاحظه به کار خود پایان داد. به نظر می رسد پس از روزها اصلاح قیمتی، بازار بر اساس تحلیل صورت های مالی شرکت ها به معامله می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،شاخص بازار سهام امروز با رشد حدود ۳ هزار واحد در محدوده کانال ۱۸۲ واحد قرار گرفت.

به این ترتیب شاخص هم وزن نیز بیش از ۵۴۰ واحد رشد کرد و بار دیگر به سطح ۲۸ هزار واحد رسید. آیفکس نیز امروز روند صعودی داشت و با ۲۷ واحد رشد در محدوده ۲هزار و ۴۰ واحدی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز مجموعا به حدود هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات بورس در روز دوشنبه به ۵۴۸میلیارد تومان رسید و فرابورس نیز ۴۱۴میلیارد تومان ارزش معاملات به ثبت رساند.

روند معاملات بورس تهران گواه گردش نگاه سهامداران به سمت گزارش های ماهانه و فصلی شرکت هاست. آمار و اطلاعات ۷ ماه فعالیت شرکت ها این روزها در اختیار سهامداران قرار دارد. به همین دلیل این استدلال بیش از پیش قوت گرفته که سهامداران در حال اصلاح سبدهای معاملاتی خود هستند.

از سوی دیگر بعد از اصلاحات قیمتی در اکثر شرکت های بورسی طی دو هفته گذشته، به نظر می رسد ارزندگی سهام انگیزه تقاضا را برای بسیاری از سرمایه گذاران افزایش داده است.

امروز “فارس” برای سومین روز متوالی در صدر اثرگذارترین نمادهای بورسی قرار گرفت. گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نیز دومین نماد اثرگذار بود. “وامید” امروز شاهد حمایت ۴۰ درصدی حقوقی ها در سمت خرید بود.

بانک ملت نیز امروز شاهد تشدید تقاضا بود. حقیقی های بورسی امروز حدود ۱۵۰ میلیون سهم از “وبملت” خریداری کردند.

این گزارش ادامه دارد…

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا