صنعت، معدن، تجارتصوتمعدن

۴۰ درصد معادن ایران غیر فعال و نیمه فعال!

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ایمیدور گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از مجموع معادن کشور بصورت غیر فعال و نیمه فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا عظیمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این معادن برای ادامه فعالیت خود به حمایت جدی نیازدارند.

وی در ادامه اظهارداشت: معادن کوچک مقیاس ضمن اشتغال افزایی، محرومیت زدایی و بسیاری موارد دیگر از توان تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات داخلی در شرایط تحریم برخوردارند.

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ایمیدور ضمن اشاره به اینکه معادن بیشتر در مناطق محروم واقع هستند، گفت: بر کسی پوشیده نیست که این طرح کمک شایانی به احیای مناطق محروم نیز خواهد کرد.

وی ادامه افزود: برای احیای معادن کوچک مقیاس در کشور تاکنون تفاهم نامه های همکاری مختلفی به امضا رسیده است.

عظیمی تصریح کرد: انعقاد این تفاهم نامه ها در راستای افزایش سطح اشتغال، رشد تولیدات معدنی، رفع مشکلات معادن کوچک و در نهایت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و به منظور استفاده بهینه و بکارگیری از ظرفیت ها و توانایی های علمی ـ اجرایی موجود، منابع مالی، داده ها، اطلاعات و نیروی انسانی بوده است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا