بورسبورس اوراق

«دفارا» و فروش دفتر اصفهان/ «وتوسم» از فروش سهام خود در یک شرکت دارویی خبرداد

در روز سبز شاخص هشت نماد متوقف و ۱۵ نماد بازگشایی شدند که از میان این نمادهای متوقف٬ پنج نماد به دلیل شفاف‌سازی متوقف شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ؛ شاخص بورس تهران امروز نیز توانست به پیشروی خود ادامه دهد و با رشد دو هزار و ۵۹۲ واحدی در سطح ۱۸۳ هزار و ۲۱۹ واحد منتظر ادامه معاملات در روز چهارشنبه بنشیند. در این روز «دفارا» از برگزاری مزایده به منظور فروش دفتر اصفهان و «فلات» از برگزاری مزایده برای فروش ساختمانی در شهرک غرب تهران خبر دادند. «شصفها» هم از مشکلات خود در زمینه بازپرداخت بدهی‌های ارزی و ریالی و نرخ خوراک دریافت شده از پالایشگاه اصفهان گفت.

«دفارا» و برگزاری مزایده: نماد معاملاتی شرکت داروسازی فارابی (دفارا) به دلیل شفاف‌سازی درباره قصد شرکت مبنی بر فروش دفتر اصفهان متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که در راستای استفاده بهینه از منابع شرکت، اقدام به برگزاری مزایده جهت فروش دفتر اصفهان کرده است. به همین منظور آگهی مزایده عمومی در تاریخ ۶ آبان ۹۷ در روزنامه اطلاعات منتشر شده است.

همچنین بخوانید

«وتوسم» سهام فروخت: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم) مقداری از سهم خود در لابراتوار دارویی رازک را به فروش رسانده است. شرکت اعلام کرده است که میزان ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم از سهام لابراتوار دارویی رازک را به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار (غیر بورسی) فروخته که موضوع فعالیت آن سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه و سایر اوراق بهادار است. گفته شده که میزان سهام فروخته شده، ۷.۲۳ درصد از سهام شرکت لابراتوارهای رازک بوده است.

«ثشاهد» ملک می‌فروشد: دیگر نمادی که در روز جاری به دلیل ارائه شفاف سازی متوقف شد٬ «ثشاهد» متعلق به شرکت شاهد بود. علت این توقف اعلام قصد شرکت مبنی بر فروش ۱۵۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ هزار و ۲۸۱ متر با کاربری های مسکونی، تجاری، آموزشی، خدمات فضای سبز و… واقع در استان البرز شهرستان فردیس، شهرک ناز جنوبی بوده است. مزایده یاد شده در تاریخ ۲۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

«فلات» و فروش ملک: شرکت گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان (فلات) به منظور فروش یک باب ساختمان اداری واقع در شهرک غرب متوقف شد. گفتنی است مبلغ سپرده برای ملک مذکور یک میلیارد تومان عنوان شده است.

شفاف سازی «شصفها» در خصوص مطالبات و بدهیها: نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی اصفهان (شصفها) به دلیل شفاف سازی درخصوص مطالبات خود از شرکت فونیکس، وام های دریافتی و نرخ خوراک دریافتی متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که اگرچه مطالبات خود تا پایان سال ۹۱ را از شرکت فونیکس از طی دو فقره چک و جمعا به ارزش ۵۶۲ میلیون تومان دریافت کرده است٬ اما تاکنون موفق به وصول وجه آن نشده و به دلیل آنکه مبلغ وجه آن قبلا به ریال تسعیر شده است٬ از این بابت شناسایی مبلغ جدیدی تحت عنوان تسعیر ارز در صورت‌های مالی شرکت میسر نخواهد بود. شرکت همچنین اعلام کرده است که درخصوص بازپرداخت بدهی‌های ریالی خود به دلیل نداشتن نقدینگی کافی دچار مشکل است٬ به طوری که علاوه‌بر ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اصل و سود وام٬ میزان ۱۴ میلیارد تومان هم جریمه بدهکار است. از بابت تسهیلات ارزی نیز تا پایان شهرویور ماه سال جاری مبلغ ۳۸ میلیون یورو اصل و سود و ۲۵ میلیون یورو جریمه بدهکار بوده است. درخصوص قیمت خوراک مصرفی نیز گفته شده که هزینه خرید قیمت خوراک تا شش ماه اول با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان و در شش ماه دوم با نرخ سامانه نیما تسعیر خواهد شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا