امور زیربناییراه و ساختمان

لزوم هماهنگی لازم برای بازگشت راحت زوار اربعین/پایان چهارخطه کردن محور ایلام – مهران تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه راه‌های استان ایلام به‌منظور خدمات‌دهی بیشتر به زوار قطعا انجام می‌شود و هم اکنون مسیر چهار خطه کردن محور ایلام-مهران در مراحل پایانی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در سفر به ایلام در آستانه اربعین حسینی در جلسه ای با حضور استاندار، نمایندگان مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان و دیگر مدیران دخیل در مراسم اربعین در پایانه مرز مهران گفت: امروز به استان ایلام سفر کرده ایم تا از نزدیک با مسائل و مشکلات حوزه زیرساختی این استان و مرز آشنا شویم.

وی افزود: خوشحال هستیم که اولین سفر کاری مان به ایلام بود که قدمگاه شهدا بوده است و در این بین توفیق زیارت زوار حرم آقا اباعبدالله الحسین (ع) هم نصیب مان شد. امیدواریم در این مقطع و مسئولیت مان در آستانه اربعین حسینی به بهترین شکل در جهت تسهیل خدمات به زائران گامی محکم برداریم.

اسلامی ادامه داد: در بازدیدی که از پایانه مرزی مهران داشتیم در حال حاضر دو نکته مطرح است. نکته ابتدایی وضع موجودی است که در آن قرار داریم و دیگری وضعیت آینده است. قطعا برای آینده باید یک طرح جامع و با کفایت که کارآمد باشد برای این پایانه طراحی شود تا با توجه به اقتضائات و در نظر گرفتن فرهنگ هیات ها، در کنار دیگر تشکل ها بتوانیم یک کار مشترک و جامع را در این مسیر انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درخصوص وضع موجود و نارسایی های مطرح شده هم باید تمام خدمات از جمله خدمات پشتیبانی به بهترین شکل به مردم ارائه شود که حمل و نقل یکی از آنهاست،  گفت: قطعا جمعیتی که در حال بازگشت است حجم آن مشخص بوده و این می طلبد که  در مسیر برگشت ۴.۵ میلیون زائر به کشور برای حل ضعف ها از جمله اتوبوس و ترافیک احتمالی با پلیس، راهور و دیگر نهادها به حد کفایت برای برطرف شدن هماهنگی شود. به همین خاطر باید به اندازه کافی ظرفیت برای پاسخگویی وجود داشته باشد و اینکه تنها در زمان عادی آمادگی داشته باشیم و در پیک ترافیک شرایط فراهم نباشد به هیچ عنوان قبول نبوده و از سوی بنده هم پذیرفتنی نیست.

اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی مسائل و مشکلات زیرساختی این استان و مرز را مورد توجه قرار خواهد داد و برای ارتقای آن برنامه ریزی می کند، تصریح کرد: برنامه و تعهدات در نظر گرفته شده برای توسعه زیرساخت های استان و مرز نیز بررسی می شود. همچنین توسعه راه ها و راه آهن کشور به سمت عراق در دستور کار قرار دارد و طرح های مختلف ریلی و راه های مختلفی برای اتصال به عراق پیش بینی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه چهار خطه کردن مسیر مهران به نجف در دستور کار کشور ایران و عراق گرفته است، گفت: زیرساخت های لازم برای تسهیل در زوار اربعین به طور جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است. توسعه راه های استان به منظور خدمات دهی بیشتر به زوار قطعا انجام می شود و هم اکنون مسیر چهار خطه کردن محور ایلام-مهران در مراحل پایانی است و تا پایان سال به سرانجام می رسد چون این طرح مشکلی در بحث اعتبارات ندارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا