بورسبورس انرژی

کارگزار فقط نماینده مشتری است/عرضه محموله دوم در هفته آینده

کارگزار عرضه نفت خام

مدیر عامل شرکت کارگزاری خبرگان سهام با بیان اینکه شرکت کارگزاری فقط نماینده مشتری است گفت: هفته آینده نیز محموله دیگری از نفت خام سبک ایران از طریق کارگزاری خبرگان سهام عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی کفاش پنجه شاهی با اشاره به اینکه شرکت های کارگزاری فقط نماینده خریدار و فروشنده در معاملات هستند، گفت: پس از معامله موفقیت آمیز دیروز برای اغلب خبرنگاران و برخی اشخاص این شائبه ایجاد شده که سه شرکت کارگزاری متقاضی این محموله به عنوان خریداران اصلی آن تلقی می شوند در حالی که شرکت های کارگزاری فقط عامل خریدار و یا فروشنده در ازای دریافت کارمزد معاملات هستند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری خبرگان سهام پیرامون اسامی خریداران محموله ۲۸۰ هزار بشکه ای نفت خام سبک ایران عنوان کرد: مطابق با اظهارات مدیر عامل بورس انرژی تمامی اقدام های صورت گرفته برای این خریداران از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه انجام شده و با توجه به محرمانه بودن اسامی خریداران،تنها در قالب یک «کد» معاملاتی بوده است.

وی از عرضه محموله دیگری از نفت خام سبک ایران در هفته آینده خبر داد و گفت: هنوز روز عرضه و احتمال تعدیل برخی موارد در اطلاعیه عرضه محموله بعدی مشخص نیست.

در معاملات امروز بورس انرژی نیز باقیمانده محموله یک میلیون بشکه ای نفت خام سبک ایران معادل ۷۲۰ هزار بشکه نفت خام در رینگ بین الملل این بازار دوباره عرضه شد که بدون مشتری بر روی تابلوی معاملات باقی ماند.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا