بانکبانک و بیمهصنعت، معدن، تجارتصوت

تحریم بانکی ایران از سوی چین

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: خبرهایی که طی چند روز گذشته از چین به گوش می رسد دال بر تحریم بانکی این کشور علیه ایران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین پیرموذن در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: دولت چین برخلاف صحبت های سیاسی خود در بحث مراوات اقتصادی و تجاری با ایران تصمیم معقولی نگرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه خبرهای خوبی این روزها در خصوص مباحث بانکی بین دو کشور به گوش نمی رسد.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: اغلب واحدهای تولیدی درسنوات گذشته به خاطر تحریم های ظالمانه دشمنان بخش عمده ای از ماشین آلات و تکنولوژی مورد نیاز خود را از چین وارد و امروز در ابعاد مختلف به نوعی وابسته به این کشور هستند.

وی افزود: شوربختانه در این مقطع چین به تعهد خود در خصوص تامین قطعات ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی نسبت به قراردادهای اولیه شانه خالی می کند.

پیرموذن تصریح کرد: تحریم بانکی چین باعث شده حوالجات اکثر واحدهای تولیدی در داخل به جهت تامین مواد اولیه و تکنولوژی مورد خریداری با مشکل رو به روشود.

وی ادامه داد: پیشنهاد چینی ها در حال حاضر اینکه سیستم بانکی جدیدی به سبب تحریم های آمریکا بین ایران و چین تعریف و بانک های درجه دو و سه جایگزین مراوات بانکی فعلی بین دو کشور شوند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا