بورسبورس کالاكشاورزی و دامپروری

تنها قرارداد آتی زعفران در بورس فعال است

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: هم اکنون در حوزه معاملات آتی بورس تنها قراردادهای آتی زعفران فعال است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اکبرمیرزاپور در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: پیش از این قراردادهای آتی برروی سکه نیز در بورس کالا راه اندازی شده بود که به دلیل محدودیت هایی در حال حاضر غیر فعال است.

وی ادامه داد: قرارداد آتی یکی از ابزارهای سودمند با سابقه ۲۰۰ ساله در سطح دنیاست.

همچنین بخوانید

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: نخستین معاملات قراردادهای آتی در دنیا بر روی محصولات کشاورزی بسته شده است.

وی افزود: قرارداد آتی ابزاریست که به کشاورزان و همینطور افراد نیازمند به محصولات تولیدی کشاورزان این امکان را فراهم می کند که با قیمت مشخصی محصول خود را برای تحویل در آینده به فروش برسانند.

میرزاپور در ادامه افزود: این نوع قرارداد در واقع یک ابزار پوشش ریسک ناشی از نوسان قیمت برای کشاورزان به شمار می رود.

وی یادآورشد: علاوه بر این معاملات مزبور در بستر بورس انجام می شود وکالا ها با همان استاندارد به خریدار تحویل و طرف کشاورز نیز در موعد مقرر وجه معامله خود را دریافت خواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا