امور زیربناییراه و ساختمان

ضرورت اتصال ایلام و مهران به شبکه ریلی کشور

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اتصال ایلام و شهر مرزی مهران به شبکه ریلی کشور تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین مرز مهران یکی از مشکلات ایلام در این ایام اربعین را تکمیل نبودن زیر ساخت‌های ارتباطی این استان عنوان کرد.

وی گفت: هرچند سال‌های گذشته تلاش‌های مستمری برای رفع این مشکلات از سوی مسئولان مختلف بویژه دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام شده اما همچنان نواقصی مشاهده می شود که باید پیش از اربعین سال آینده برطرف شوند.

اسلامی از تکمیل پروژه چهار بانده کردن مسیر ایلام – مهران تا پایان سال خبر داد و افزود: علائم ایمنی، سیستم روشنایی و نصب نیوجرسی نیز باید در این مسیر هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر تدوین طرح جامع اربعین در مهران تصریح کرد: باید با شناخت کامل وضع موجود و رصد نیازهای آینده طرح جامع اربعین در مرز مهران تدوین و در آینده یک برنامه‌ریزی جامع برای گسترش این پایانه حیاتی و مهم کشور داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه شاهد تردد حدود چهار و نیم میلیون زائر از مرزهای مهران هستیم، گفت: تمامی سازمان‌های مرتبط با حوزه اربعین باید با کمک یکدیگر تلاش کنند کیفیت خدمات ارائه شده به زائران را ارتقا دهند.

اسلامی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مسیر بازگشت نیز بیشتر زائران این مرز را برای ورود به کشور انتخاب می‌کنند بنابراین باید با مدیریت پارکینگ ها اتوبوس‌های مورد نیاز برای انتقال زائران به شهرهای مبدا را تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام همت دولت و ستاد دائمی اربعین بر این است که زیرساخت‌ها به گونه‌ای فراهم شود که زائران بدون هیچ‌گونه مشکلی به عتبات عالیات عزیمت کنند.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های اربعین در دستور کار این وزارتخانه و ستاد اربعین قرار داشته تا مردم به راحتی تردد کرده و با فراهم کردن امکانات لازم زمینه رفاه حال زائران فراهم شود.

اسلامی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی متناسب با مسئولیت‌هایی که در این زمینه داشته اهتمام دارد تا امکانات با کیفیت لازم برای زائران فراهم و مشکلی برای آنها وجود نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی زیرساخت‌های اربعین و بازدید از مرز بین‌المللی مهران صبح امروز به این استان سفر کرده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا