ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اپل راه نفوذ پلیس به آیفون را بست

اپل توانسته است در آخرین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس دسترسی تمامی ابزارهای نفوذ به گوشی‌های آیفون را به شدت محدود و قطع کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه این روزها مساله محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران و همچنین امنیت سایبری از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، حالا شرکت اپل نیز تصمیم گرفته است به ارتقای امنیتی گوشی‌های هوشمند خود بپردازد و بدین منظور مدعی شده است که توانسته دسترسی هر گونه شخص و نهاد امنیتی و قضایی را در آخرین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس ( iOS) به شدت محدود و قطع کند به گونه‌ای که حتی پلیس نیز همچون قبل قادر نخواهد بود از طریق ابزارهای رایج و متداول خود نظیر GrayKey استفاده کند.

در گزارش وب سایت BGR که برای نخستین بار مجله فوربز از آن خبر داد، آمده که اپل موفق شده است تمامی ابزار و تکنیک‌های هک و نفوذ به گوشی‌های آیفون را به طور کامل از دسترس خارج کند تا نهادهای امنیتی و پلیس نیز نتوانند بدون اجازه کاربران به حریم خصوصی کاربران آیفون راه پیدا کنند.

همچنین بخوانید

تاکنون بسیاری از نیروهای پلیس و دستگاههای قضایی در ایالات متحده آمریکا از ابزارهای متعددی که مشهورترین آن GrayKey نام دارد، استفاده می‌کردند تا از اطلاعات کاربران مورد نظر خود جاسوسی کرده و به حریم خصوصی آنها وارد شوند.

حالا اپل با این کار به همه اثبات کرده است که حفظ حریم خصوصی کاربرانش و ارتقای امنیت سایبری برای این شرکت آمریکایی همچنان در اولویت نخست قرار دارد و در این رابطه با هیچ کدام از نهادهای قضایی و حکومتی راه نخواهد آمد.

به گفته یکی از مقامات فعال در سازمان پلیس شهر روچستر در ایالت مینسوتا، پس از انتشار نسخه iOS ۱۲، این ابزار مورد استفاده توانایی و قابلیت‌های خود را برای استخراج اطلاعات موردنیاز پلیس از دست داده است و فقط می‌تواند به صورت کاملا جزئی اطلاعات اندک و مختصری را از آیفون بیرون بکشد که اهمیت چندانی برای پلیس و نیروهای قضایی و امنیتی نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا