بین الملل

ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه جدیدترکیه سالانه به۲۰۰میلیون نفر می رسد

فرودگاه جدیدترکیه با سرمایه۱۱.۷میلیارد دلاری که قرار است یکی از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان شود،ظرفیت جابجایی سالانه۹۰میلیون مسافر را دارد که این ظرفیت می تواند به۲۰۰میلیون مسافر برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، رییس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، یک فرودگاه جدید ۱۱.۷ میلیارد دلاری را در خارج از استانبول افتتاح کرد، که به گفته مقامات یکی از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان خواهد بود، هرچند با تاخیراتی که در این پروژه به وجود آمده است، تا پایان ژانویه به طور کامل عملیاتی نخواهد شد.

اردوغان گفت: این فرودگاه قادر خواهد بود سالانه ۹۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کند و می‌تواند ظرفیت خود را برای پذیرش ۲۰۰ میلیون مسافر در سال توسعه دهد.

هرچند، برای دو ماه اول، از این فرودگاه تنها برای پروازهای بین ترکیه و آذربایجان و قبرس شمالی، استفاده خواهد شد، که این برای مقامات ترکیه، که از این فرودگاه به عنوان بخش مرکزی توسعه ساخت‌وساز در ترکیه و شکوفایی رشد اقتصادی، تحت مدیریت ۱۵ ساله اردوغان، یاد می‌کردند، عقب‌گرد محسوب می‌شود.

اردوغان که در جشن افتتاحیه این فرودگاه صحبت می‌کرد گفت: این مرکز، فرودگاهِ استانبول نامیده خواهد شد و نقش ترکیه در یکپارچه‌سازی اقتصاد جهانی را توسعه خواهد داد.  

اردوغان گفت: با فعالیت فرودگاه استانبول، فضای هوایی اروپا باید ساختار خود را عوض کند. او در ادامه گفت که انتظار دارد از این فرودگاه برای تعداد زیادی از پروازهای بین‌المللی استفاده شود.

او افزود: فرودگاه آتاتورک، پس از بازگشایی کامل فرودگاه جدید، بر روی پروازهای تجاری بسته خواهد شد اما به عنوان فرودگاهی برای امور هوانوردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. زمین‌های بلااستفاده هم به پارک تبدیل می‌شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا