صنعتصنعت، معدن، تجارت

دبیرکل ۷۳ ساله حزب موتلفه، رئیس کارخانه سیمان؟

آنطور که در زندگی نامه حبیبی درج شده، او ۷۳ سال پیش و در سال ۱۳۲۴ در روستای باغخواص ورامین به دنیا آمده است و پس از پایان تحصیلاتش در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی در دانشگاه تهران، به مسایل سیاسی وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با وجودی که در زندگی سیاسی و اجرایی حبیبی، حضور در نهادهای اجرایی مانند شهرداری تهران، وزارت پست و تلگراف و تلفن سابق، راه و ترابری سابق، بازرگانی و کشور به چشم می خورد ولی تاکنون مشاهده نشده است او در صنعت سیمان، تجربه خاصی داشته باشد.

دبیرکل 73 ساله حزب موتلفه، رئیس کارخانه سیمان؟

با این وجود حبیبی این روزها در راس یک کارخانه سیمان مشغول به کار است که در استان همدان، شهرستان رزن، بخش قروه درجزین و روستای شاهنجرین(‌چانکرین ) فعالیت می کند. یعنی فاصله ای بیش از ۳۰۰ کیلومتر تا اتاق دبیرکلی حبش در خیابان خردمند جنوبی در تهران!

انتقادات اقتصادی دبیرکل سیاسی

حضور این سیاستمدار سالخورده در راس یک واحد تولیدی صنعتی از آنجایی دارای اهمیت است که حبیبی کمتر از ۴ ماه پیش به دولت توصیه کرده بود از افراد تازه نفس در مسایل اقتصادی بهره بگیرد. او خطاب به حسن روحانی گفته بود: جناب آقای رئیس جمهور! به نظر ما حل مشکلات اقتصادی جز با داشتن برنامه و سامان جدید و جایگزین شدن فرد واجد شرایط و تازه نفس به جای معاون اول فعلی با افراد واجد شرایط و تازه نفسی که تیم اقتصادی دولت را تشکیل می دهند، مقدور نیست.

البته این سخنان، تنها انتقاد او به سیاستها و مردان اقتصادی دولت نبوده است. او قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به دولت تاخته بود که: امید وقتی شروع می‌شود مردم ببینند تبعیض و بی‌عدالتی در رفتار دولت دیده نمی‌شود. پرداخت حقوقهای نجومی را مردم تبعیض و بی‌عدالتی می‌دانند امید وقتی تبلیغ و ترویج می‌شود که مردم ببینند بنگاههای تعطیل‌شده بازگشایی‌شده و جوانان بیکار در آن مشغول کارشده‌اند. او بارها تاکید کرده که: دولت باید با تغییر تیم اقتصادی و با بکارگرفتن تیم متعهد و متخصص و مدیر که واقعاً بازوی توانمند آقای رئیس جمهور باشند به جنگ با دشمنان بشتابد.

حبیبی که معمولا در سخنان خود ترجیح می  دهد رئیس جمهور را خطاب قرار دهد، درباره وضعیت اقتصادی کارگران هم به روحانی گفته: آقای روحانی دستور بدهید افراد مورد اطمینان خودتان به شرایط کار و حقوق ماهانه بسیاری از کارگران معدن آزادشهر که طعمه انفجار شدند رسیدگی کنند تا دریابید که حمایت از کارگران با سخنرانی و شعار محقق نمی‌شود؟

دبیر کل ۷۳ ساله موتلفه البته لبه تیز حملات اقتصادی خود را علاوه بر اشخاص، متوجه جریانات سیاسی هم کرده و می گوید: برخی از اصلاح طلبان بعضاً حرفهایی را می زنند و ضمناً با ولع سیری ناپذیر بدنبال تصدی پستها در همین نظام بوده و هستند.

با وجود این مواضع ، انتظار می رفت محمد نبی حبیبی به مشی جوانگرایی بیشتر متعهد باشد و مانند اصلاح طلبانی که به گفته او دنبال پست و سمت هستند،عمل نکند!

درباره سیمان هگمتان

یکی از پرو‍ژه های صنعتی استان همدان با عنوان کارخانه سیمان هگمتان در تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۷۶ در یکصد کیلومتری شهر همدان در شهر قروه درجزین از توابع شهرستان رزن با ظرفیت تولید ۲۳۰۰ تن در روز و ۶۹۰،۰۰۰ تن کلینکر در سال به بهره برداری رسید.

در اسفند ماه ۱۳۸۱ در راستای اجرای برنامه سوم توسعه ۸۳ % سهام دولتی متعلق به شرکت احداث صنعت توسط سازمان خصوصی سازی از طریق مزایده به شرکت سیمان تهران واگذار شد.  با برنامه ریزی و پیگیری های به عمل آمده در تاریخ ۱۳۸۲/۰۳/۲۷ سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران عرضه و برنامه اجرای دو طرح خط I   و احداث خط II  ، با هدف افزایش تولید و توسعه بازار در دستور کار قرار گرفت. در سال ۸۵ با راه اندازی طرح افزایش ظرفیت ، تولید شرکت از ۲۳۰۰ تن در روز به ۳۲۰۰ تن و در سال ۸۷ با راخه اندازی طرح توسعه ۳۲۰۰ تن به ۶۶۰۰ تن افزایش یافت.

در حال حاضر شرکت سیمان هگمتان با تولید ۷۰۰۰ تن در روز به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیمان کشور شمرده می شود.

هنوز از ارتباط کارخانه سیمان هگمتان با حزب موتلفه و دلایل انتصاب آقای دبیرکل به ریاست هیات مدیره،گزارشی منتشر نشده است.

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا