بین الملل

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین میزان طی دو هفته‌ اخیر رسید

پس از انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد اقتصاد آمریکا در وضعیت قدرتمندی است، با بازگشت سهام و رسیدن دلار به بالاترین سطح چند ماهه خود، قیمت طلا به پایین‌ترین میزان بیش از ۲ هفته اخیر رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، پس از انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد اقتصاد آمریکا در وضعیت قدرتمندی است، با بازگشت سهام و رسیدن دلار به بالاترین سطح چند ماهه خود، قیمت طلا به پایین‌ترین میزان خود در بیش از ۲ هفته اخیر رسید.

اما قیمت طلا از لحاظ ماهیانه، به روند ۶ ماه افت قیمت متوالی خاتمه داد. این طولانی‌ترین توالی ماهیانه افت قیمت طلا از اوایل ۱۹۹۷ تا کنون بود.

تا ساعت ۱۳:۱۵ به وقت تهران، قیمت طلا در بازارهای نقدی با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۲۱۶.۸۵ دلار به ازای هر اونس رسید. قیمت طلا در اوایل معاملات امروز تا ۱۲۱۵.۳۵ دلار برای هر اونس، هم پایین رفته بود که ارزان‌ترین قیمت آن از ۱۲ اکتبر تا کنون است.

از لحاظ ماهیانه، تا این لحظه از آخرین روز ماه اکتبر، قیمت طلا بیش از ۲ درصد رشد داشته است که این بیشترین رشد ماهیانه آن از ژانویه تا کنون است.

پیش‌خرید طلای آمریکا هم با ۰.۵ درصد کاهش قیمت در هر اونس به ۱۲۱۸.۷ دلار رسید.

هاریش وی، سرپرست تحقیقات کالا در شرکت خدمات مالی گئوجیت هند، می‌گوید: قدرت کرفتن دلار، فشاری منفی بر قیمت طلا وارد می‌کند. پس از داده‌های اقتصادی قدرتمند اخیر آمریکا، انتظار می‌رود گزارش مشاغل غیر کشاورزی هم بسیار مثبت باشد و بنابراین احتمالا تقویت دلار در چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه، با تداوم تقویت اقتصاد آمریکا، قیمت دلار در برابر ارزهای مهم جهان به بالاترین میزان ۱۶ ماهه خود رسید.

در بین فلزات گران‌بهای دیگر، قیمت جهای هر اونس نقره ۰.۶ درصد افت کرد و به ۱۴.۳۵ دلار رسید. قیمت نقره هم در اتدای معاملات امروز به هر اونس ۱۴.۳۱ دلار رسید که پایین‌ترین میزان آن در بیش از ۲ هفته اخیر است.

پلاتینیوم ۰.۳ درصد ارزان شد و به ۸۲۹.۹۵ دلار برای هر اونس رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا