بورسبورس اوراق

افزایش نرخ اجاره بها در «حتاید»/ «چکارن» از قصد خود برای احداث ساختمان خبر داد

امروز همزمان با رشد کم رمق شاخص‌ها تعداد توقف‌ها و بازگشایی‌های بورس و فرابورس نیز کم بود؛ به‌طوریکه تنها شش نماد متوقف و ۱۰ نماد بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مجموع معاملات روز جاری به رشد ۱۴۷ واحدی شاخص منتهی شد و به این ترتیب بورس تهران این هفته را در سطح ۱۸۳ هزار و ۳۶۶ واحد به پایان برد. همزمان با این افزایش کم شیب پیام های ناظران بروس و فرابورس از تعداد کمتری نسبت به روزهای دیگر برخوردار بود. به طوریکه تنها دو نماد در بورس و فرابورس به دلیل نوسان قیمت متوقف شدند و چهارنماد متوقف شده دیگر نیز به دلیل شفاف سازی از تابلوی معاملات خارج شدند. در این روز «چکارن» از جزئیات اقدامات انجام شده برای عملیات ساخت و ساز خبر داد و «حتاید» از افزایش نرخ خدمات خود گفت؛ «غصینو» نیز در مورد افزایش نرخ مواد اولیه شفاف سازی کرد.

«چکارن» خبر از احداث ساختمان داد: نماد معاملاتی (چکارن) متعلق به شرکت کارتن ایران به دلیل افشای اطلاعات در خصوص اقدام به اخذ مجوز از شهرداری برای ساختن ساختمان، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که کارتن ایران پس از مجمع عادی سالیانه در مورخ ۳۰ تیر ماه سال جاری و با عنایت به مصوبات و تصمیمات مجمع اقدام به اخذ دستور صدور نقشه برای سه پلاک ثبتی از پنج پلاک موجود کرده است.  روند دریافت مجوز یاد شده در حال حاضر در جریان بوده و پس از واریز وجوه عوارض در شهرداری منطقه ۱۸ و پیگیری مستمر هم اکنون کلیه اقدامهای لازم انجام و پس از تکمیل پرونده به فضای سبز در شهرداری مرکزی ارسال شده است. اخذ مجوز حدود یک‌ ماه برای دریافت جواب نیاز به زمان دارد و پس از آن طی مدت کوتاهی دستور تقشه قابل دریافت خواهد بود. شایان ذکر است با توجه به اینکه پهنه زمین در طرح تفسیری s213 و پهنه تجاری است؛ امکان ساخت تا ۱۰ طبقه و در طبقه اول و دوم با ۵۰ درصد سطح اشغال و در طبقات بعد با ۳۵ درصد سطح اشغال وجود دارد. البته امکان اینکه در طبقات بالا کاربری بصورت اداری و خدماتی نیز استفاده شود میسر است که این امر که بستگی به طرح مشاور و تأییدیه شهرداری دارد. بدیهی است فرآیند انتخاب مشاور بلافاصله پس از دریافت دستور نقشه انجام خواهد شد. حجم متراژ سه پلاک ثبتی (عرضه) بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۹۰ مترمربع است که طبق پهنه s213 معادل ۳۱۰ درصد یعنی بالغ بر ۴۹ هزار و ۵۶۹ مترمربع فضای ساخت (مفید و غیر مفید) امکان ساخت بنا (اعیان) دارد.

همچنین بخوانید

«حتاید» و افزایش نرخ: نماد معاملاتی شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) به دلیل افزایش نرخ اعمال شده در مورد تعرفه اجاره انبار متوقف شد. براین اساس شرکت اعلام کرده است که به موجب مجوز صادره از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در خصوص افزایش تعرفه اجاره انبارهای نگهداری کالاهای اساسی در اراضی پشتیبانی بندر امام خمینی(ره) در هر متر مربع از ۱۴ تومان به حداقل ۲۳ تومان و حداکثر ۲۸ تومان با توجه به شرایط حجم عملیات و توافق با صاحبان کالا صورت خواهد گرفت.

«کپرور» از روند فروش و نرخ ذغالسنگ گفت: نماد معاملاتی (کپرور) متعلق به شرکت فرآوری زغالسنگ پروده طبس به دلیل ارائه توضیحات در خصوص مذاکره شرکت ذوب آهن اصفهان با انجمن ذغالسنگ ایران، متوقف شد. طبق مدارک ارائه شده در سایت کدال، مقرر شده است که در مورد افزایش نرخ ذغالسنگ تا پایان ماه جاری تصمیم گیری شود. همچنین مقرر شده است که شرکت های تولید کننده خمچون گذشته به تامین ذغالسنگ مورد نیاز ذوب آهن ادامه بدهند.

تغییر قیمت مواد اولیه در «غصینو»: دیگر نماد متوقف شده در روز جاری (غصینو) متعلق به شرکت صنعتی مینو بود. تغییرات بااهمیت قیمت مواد اولیه و بسته بندی خریداری شده دلیل توقف این شرکت بود. لازم به ذکر است بدلیل افزایش قیمت تعدادی ازمواداولیه وبسته بندی مبلغ درج شده در قیمت قبلی و قیمت جدید مربوط به ۲۲قلم مواد اولیه و بسته بندی بوده است. لازم به یاد آوری است که سهم هزینه های بسته بندی این شرکت از کل بهای تمام شده محصول ۱۷ درصد است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا