بورسبورس اوراق

ثبات قیمتی«استایرن منومر» پتروشیمی تندگویان/ مفتول و کاتد «فملی» به دلیل نبود تقاضا، معامله نشد

امروز بیشترین ارزش معاملات در حالی به «استایرن منومر» پتروشیمی تندگویان (به میزان حدودی ۵۴.۷ میلیارد تومان) اختصاص یافت. این محصول امروز شاهد تغییر قیمتی نسبت به معامله قبلی خود نبود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز چهارشنبه (نهم آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۱۹۴ میلیارد تومان داشتند که در ۳۳۴ قرارداد منعقد شدند. گفتنی است، امروز هم تمامی معاملات در رینگ داخلی انجام شد. در این میان، تالار پتروشیمی، بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۷۷.۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به  «استایرن منومر» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی ۵۴.۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت  کیلویی ۱۰ هزار و ۹۱۱ تومان(۱۱.۳ درصد بالاتر از قیمت پایه) به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم آبان با تغییر قیمتی مواجه نبود.
تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

همچنین بخوانید

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز ۲۲ هزار و ۶۰۸ تن مواد شیمیایی و ۳ هزار و ۲۲۳ تن مواد پلیمری معامله شد.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «استایرن منومر» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی ۵۴.۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت  کیلویی ۱۰ هزار و ۹۱۱ تومان (۱۱.۳ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم ۵۰۱۶ تن، توسط کارگزاری «سهم آشنا» به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم آبان با تغییر قیمتی مواجه نبود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «اوره گرانول» پتروشیمی رازی به ارزش حدود ۱۲۸ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی دو هزار و ۱۳۴ تومان در حجم ۶۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» فروخته شد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران،نیز امروز دادوستد ۶۲ هزار و ۹۵۰ تن قیر و یک هزار و ۲۷۶ تن عایق رطوبتی را تجربه کرد.
تالار صنعتی

۴۰امروز همچنین، تن مس مفتول و ۱۰۰ تن شمش روی نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به شمش روی ۹۹.۹۵ شرکت «صنایع خالص‌سازان روی زنجان» در حدود ۲.۸ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت میانگین کیلویی ۲۸ هزار و ۳۵۹ تومان و ۱۲۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۰۰ تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم آبان، ۳.۶ درصد افزایش قیمت داشت.

امروز همچنین مس مفتول شرکت «صنایع تولیدی دنیای مس» و «گیل راد شمال» هر کدام به قیمت پایه کیلویی ۶۵ هزار و ۸۱۳ تومان در حجم ۲۰ تن به ارزش حدود ۱.۳ میلیارد تومان فروخته شد. این در حالیست که هر کدام از عرضه کنندگان این محصول، ۱۰۰۰ تن مس مفتول را عرضه کرده بودند.

گفتنی است، امروز شرکت ملی مس صنایع ایران (فملی)، نیز امروز ۲۰۰ تن مفتول مس را به قیمت پایه کیلویی ۶۵ هزار ۷۴۳ تومان عرضه کرد؛ اما این محصول به دلیل نبود تقاضا لغو شد. همچنین عرضه کاند مس نیز به دلیل نبود متقاضی پیش از آمدن روی تابلو لغو شد.
تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی هم طی روز چهارشنبه معامله ۱۰ هزار تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود ۲.۲ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۴۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کارآفرین» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۹۳۱ تومان بود که با ۳.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی کرمانشاه در حدود یک میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان در حجم ۱۲۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کارافرین» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا