بانکبانک و بیمهکسب و کار

بانک جهانی اعلام کرد: ارتقاء فضای کسب و کار ایران


بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود ایران را به جایگاه یکصد و بیست و هشتم جهان به لحاظ فضای مناسب و کسب و کار در سال ۲۰۱۹ میلادی ارتقاء داد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، بانک جهانی در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «فضای کسب و کار» در سال ۲۰۱۹ میلادی به بررسی وضعیت کسب و کار در ۱۹۰ کشور جهان پرداخت که در این بین جمهوری اسلامی ایران با ارتقاء یافتن برخی از فاکتورهای مورد نظر بانک جهانی به رتبه ۱۲۸ جهان صعود کرد.

در همین حال رتبه فضای کسب و کار ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۲.۳۴ امتیاز بهبود به ۵۹.۹۸ رسید. همچنین نیوزلند با ۸۶.۵۹ امتیاز، سنگاپور ۸۵.۲۴ امتیاز، دانمارک ۸۴.۶۴ امتیاز، هنگ کنگ ۸۴.۲۲ امتیاز و کره جنوبی ۸۴.۱۴ به ترتیب در جایگاه نخست تا پنجم جهان به لحاظ فضای برتر کسب و کار قرار گرفتند. البته ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان با امتیاز ۸۲.۷۵ در رتبه هشتم قرار گرفت.
ضمن اینکه کشورهای لیبی، یمن، ونزوئلا، اریتره و سومالی به ترتیب به عنوان ۵ کشور آخر در جدول منتشر شده از سوی بانک جهانی به لحاظ فضای کسب و کار در سال ۲۰۱۹ میلادی قرار گرفتند. بر پایه این گزارش شاخص های این رتبه بندی بر اساس شروع کسب و کار، گرفتن مجوزهای ساخت، گرفتن انشعاب برق، ثبت دارایی، گرفتن اعتبار، پرداخت مالیات، تجارت برون مرزی، حمایت از سرمایه گذاران اقلیت، انعقاد قرار دادها و رفع ورشکستگی است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا