امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت گل و گیاه ثابت مانده است

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان گل و گیاه خراسان رضوی گفت: با وجود افزایش نرخ مواد مورد نیاز برای تولید و نگهداری گل و گیاه قیمت این اقلام طی چند ماه گذشته در مشهد و سایر نقاط استان افزایش نیافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی مهرشاد مدی  افزود: قیمت بذر و سم و کود یا قیمت گلدان و سایر ابزار مورد نیاز گلکاران که وارداتی یا به نوعی متاثر از قیمت ارز هستند در این مدت افزایش چند برابری داشته است.
وی اظهار داشت: با این حال از آنجا که گل و گیاه جزو اقلام ضروری خانوارها نیست، گلکاران قیمت اقلام خود را افزایش زیادی ندادند زیرا در صورت افزایش قیمت، فروش آنها افت بسیاری می کرد و ضرر زیادی متوجه آنان می شد.
رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان گل و گیاه خراسان رضوی به فعالیت ۲۵۰ واحد تولیدکننده گل و گیاه و نهال و بذر در مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز اشاره و بیان کرد: طی چند ماه اخیر به دلیل رکود بازار ۳۰ درصد از واحدهای تولیدکننده در این رسته تعطیل شدند و بقیه آنها نیز میزان تولید خود را کاهش داده اند.
وی گفت: طبق قراردادی که شهرداری مشهد با تولیدکنندگان گل و گیاه برای تامین گلهای پاییزی و عید نوروز منعقد کرده در شرایط کنونی تا حدی مشکلات واحدها برای فروش کاهش یافته است.
او افزود: رونق تولید گل و گیاه در مشهد از سال ۱۳۸۵ با انعقاد قراردادهای بزرگ با شهرداری آغاز شد و از سال ۱۳۸۹ با شکل گیری انجمن صنفی گل و گیاه خراسان رضوی شاهد ساماندهی و رشد تولیدات داخلی گل و گیاه، بذر و نهال و کاربرد آنها در فضای سبز شهری بوده ایم.
مدی گفت: پیشتر خراسان رضوی یکی از عمده واردکنندگان گل و گیاه در کشور بود اما طی چند سال گذشته با همکاری این انجمن و شهرداری مشهد و سایر شهرهای استان این منطقه به یکی از مراکز اصلی تولید گل و گیاه تبدیل شده است. با توجه به نزدیک بودن خراسان رضوی به افغانستان و پاکستان و کشورهای آسیای میانه گل و گیاه پرورش یافته در این استان می تواند بازار خوبی را در آن کشورها داشته و صادرات خود را رونق دهد.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا