خودروصنعت، معدن، تجارت

بررسی ادامه فعالیت شهردار تهران در مجلس/ رسیدگی به وضعیت بازار خودرو

هفته آینده استفساریه مستثنا کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در هفته آینده کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه بررسی پیش‌نوس اصلاح قانون انتخابات مجلس، بررسی طرح استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با حضور نمایندگان وزارت کشور، شورای عالی استان‌ها، معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس و ادامه بررسی طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌های کشور را در دستور کار دارد. همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به منظور بررسی درخواست استیضاح جمعی از نمایندگان مجلس در این کمیسیون حاضر می شود.

همچنین در هفته پیش رو در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس جلسه کمیته آموزش عالی و پزشکی جهت بررسی نهایی مشکلات آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولین دانشگاه آزاد، معاون آموزشی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان سنجش و معاون مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می شود.

کمیسیون اجتماعی مجلس هم میزبان محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه‌های آتی این وزارتخانه است. ادامه بررسی طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل، دعوت از وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سوال‌های قاضی پور و دعوت از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت پاسخگویی به سوال پژمان فر و جاسمی از دیگر دستور کارهای این کمیسیون است.

در هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس رای‌گیری درخصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، نحوه قیمت گذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون امور گمرکی، نشست با مدیرعامل بانک صنعت و معدن و معاونین وی با موضوع بررسی آخرین وضعیت تامین مالی طرح‌های اقتصادی مرتبط با بانک صنعت و معدن و بررسی راهکارهای افزایش سرمایه نظام بانکی و ادامه بررسی طرح بانکداری را دستور کار دارد.

کمیسیون انرژی هم در هفته پیش رو بررسی گزارش اجرای ناقص قانون «اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» و عدم رعایت شئونات در اجرای آیین نامه اجرایی شیوه قیمت گذاری بنگاه‌ها درخصوص «واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه»، گزارش مدیران و مسئولین شرکت‌های سرمایه گذاری پتروشیمی درخصوص آخرین وضعیت صادرات واحدهای پتروشیمی و چگونگی وصول ارز حاصل از فروش و دعوت از وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان را دستور کار دارد.

بررسی منابع و مصارف هفت ماهه قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، رسیدگی به جزئیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی و جمع بندی نهایی طرح لغو احکام و مجوزهای ناظر به استثنای وزارتخانه‌ها، موسسات و سازمان‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام از شمول قوانین و مقررات عمومی از موضوعاتی است که در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.

کمیسیون بهداشت و درمان در هفته آینده ارائه گزارش عملکرد سازمان پدافند غیرعامل کشور درخصوص اجرای بند (ر) ماده (۷۴) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و بررسی وضعیت تعرفه خدمات پزشکی،‌ مطالبات بیمه‌ای بخش‌های درمانی خصوصی، اجرای صحیح قانون تعهدات خدمت پزشکی و ارائه گزارش عملکرد سازمان نظام پزشکی در اجرای احکام قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه را مورد بررسی قرار می دهد.

کمیسیون صنایع و معادن هم بررسی وضعیت بازار و صنعت خودرو، ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و جمع‌بندی طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات‌های مستقیم (مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن) را در دستور کار دارد.

بررسی طرح ساماندهی و زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، بررسی لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین، بررسی طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین‌نامه دادرسی کیفری و بررسی طرح نحوه پیگیری و رسیدگی به ارجاعات نظارتی مجلس از موضوعاتی است که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی می شود.

در هفته آینده کمیسیون کشاورزی هم رسیدگی به درخواست تقاضای تعدادی از نمایندگان در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مورد چگونگی اجرای قانون اصلاح استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی، واردات محصولات کشاورزی و دامی با استفاده از ارز و تنظیم بازار و تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان امور عشایر ایران را دستور کار دارد. همچنین نشست ویژه کمیسیون کشاورزی درباره نوسانات ایجاد شده در بازار محصولات لبنی با حضور کارشناسان، تولیدکنندگان محصولات لبنی و برخی معاونان وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا