انرژی

بولتون: در تحریم ایران نمی‌خواهیم به متحدان آسیب بزنیم

مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی مضحک گفت: واشنگتن خواهان آن نیست که با تحریم نفتی ایران، به متحدان خود آسیب بزند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: واشنگتن با اعمال تحریم‌ها علیه ایران به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور است اما نمی‌خواهد به متحدان آمریکا که به این نفت وابسته هستند، لطمه بزند.

جان بولتون که در موسسه آمریکایی همیلتون سخنرانی می‌کرد، همچنین ادعا کرد که آمریکا با اجرای بخش دوم تحریم‌ها علیه ایران در حوزه نفت و بانکداری، تلاش خواهد کرد بیشترین فشار را بر جمهوری اسلامی وارد کند اما خواهان آسیب زدن به دوستان و شرکای خود نیست.

همچنین بخوانید

آمریکا در حال آماده‌سازی برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران از پنجم نوامبر پس از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در ماه مه اعلام کرد از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند که هدفشان به صفر رساندن خرید نفت از ایران است اما در هفته‌های اخیر نیز پیشنهاد داده‌اند، آماده همکاری با کشورهایی هستند که واردات نفت از ایران را کاهش می‌دهند تا به آنها معافیت اعطا کنند.

روزنامه هندی اکونومیک تایمز به تازگی گزارش داد که آمریکا با معافیت شرکت‌های نفتی هند از تحریم‌های ایران موافقت کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه بیان کرد: دولت این مسئله را درک می‌کند که برخی کشورهای به لحاظ ژئوپولتیک نزدیک به ایران و دیگر کشورها قادر نباشند تا واردات نفت از ایران را به‌طور سریع قطع کنند. به همین دلیل آمریکا در نظر دارد هنگام شروع بخش دوم تحریم‌ها برای این کشورها استثنا قائل شود.

با این حال، بولتون مدعی شد که تاثیرات اقدامات آمریکا تاکنون نیز در اقتصاد ایران قابل مشاهده است و به همین دلیل واشنگتن دست از این تلاش‌های خود برنمی‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا هر آنچه در چنته برای اعمال تحریم ایران داشته استفاده کرده و بیش از این نمی‌تواند به تهران اعمال فشار کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا