انرژی

رویترز: آمریکا در زمینه تحریم‌های نفتی ایران نرمش به خرج می‌دهد

رویترز نوشت، به نظر می‌آید آمریکا قصد دارد نسبت به هم‌پیمانان خود در زمینه تحریم‌های علیه ایران، نرمش به خرج دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این خبرگزاری انگلیسی در پی اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت، به نظر می‌آید که آمریکا قصد دارد همزمان با اعلام بخش دوم تحریم‌های علیه ایران، نسبت به مشکلات هم‌پیمانان خود نرمش به خرج دهد.

بولتون شب گذشته گفت: واشنگتن با اعمال تحریم‌ها علیه ایران به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور است اما نمی‌خواهد به متحدان آمریکا که به این نفت وابسته هستند، لطمه بزند.

همچنین بخوانید

روزنامه هندی اکونومیک تایمز به تازگی گزارش داد که آمریکا با معافیت شرکت‌های نفتی هند از تحریم‌های ایران موافقت کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه بیان کرد: دولت این مسئله را درک می‌کند که برخی کشورهای به لحاظ ژئوپولتیک نزدیک به ایران و دیگر کشورها قادر نباشند تا واردات نفت از ایران را به‌طور سریع قطع کنند. به همین دلیل آمریکا در نظر دارد هنگام شروع بخش دوم تحریم‌ها برای این کشورها استثنا قائل شود.

چین، هند و ترکیه جزو پنج کشوری هستند که بزرگترین واردکننده نفت از ایران محسوب می‌شوند. این کشورها گفته‌اند که نمی‌توانند به طور کامل خرید نفت از ایران را متوقف کنند. کره جنوبی نیز به تازگی از آمریکا خواسته است تا بیشترین نرمش را نشان دهد و خواستار مستثنی شدن از این تحریم‌ها برای ادامه واردات نفت از ایران شده بود.

آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که تنها به کشورهایی معافیت خواهد داد که واردات نفت خود از ایران را کاهش داده باشند.

بنابر این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی خطاب به اعضای کابینه خود تصریح کرد که نفت و محصولات نفتی کافی در جهان برای جبران صادرات جمهوری اسلامی وجود دارد.

طبق قوانین، رئیس جمهور آمریکا باید در فواصل معین و به‌طور مرتب تائید کند که منابع کافی نفت و محصولات نفتی غیر ایرانی وجود دارد تا کشورها بتوانند خرید نفت از تهران را به میزان زیاد کاهش دهند

به گزارش آرمان اقتصادی، مقامات ایران تاکید کرده‌اند که جایگزینی برای نفت ایران وجود ندارد و آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت آن را به صفر برساند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا