امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت کاهش نرخ نهاده های دامی

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش نرخ نهاده های دامی مانند سویا و ذرت را تنها راهکار پائین آمدن قیمت مرغ گرم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی یوسف خانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضربا توجه به افزایش نرخ نهاده های دامی قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان مرغ شش هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی همچنین با بیان اینکه مرغ زنده با نرخ شش هزار و ۷۰۰ تومان به کشتارگاه ها عرضه شده که این نرخ برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست، اظهارداشت: تولیدکنندگان مرغ انتظار دارند قیمت تمام شده به هفت هزار تومان افزایش یابد تا سود معقولی نصیب خود کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران ادامه داد: اگر قیمت مرغ زنده تا هفت هزار تومان افزایش یابد مرغ گرم باید با نرخ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راهکار کاهش قیمت مرغ پائین آمدن نرخ نهاده های دامی است، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد تولیدکنندگان با بازدهی بالا مرغ تولید می کنند.

یوسف خانی با اشاره به اینکه نرخ حمل و نقل سه برابر شده است، افزود: افزایش نرخ حمل و نقل برای تولیدکنندگان معضل شده به طوری که برخی از مرغداران نتوانسته اند تا یک هفته دان به مرغ های خود برسانند.

وی در ادامه بزرگترین معضل مرغداران را افزایش نرخ حمل و نقل عنوان کرد و یادآورشد: دولت نسبت به رفع مشکل کامیونداران باید اقدام جدی انجام دهد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا