خودروصنعت، معدن، تجارت

فریب‌ کاری تسلاموتورز، زیر ذره بین FBI

محققان فعال در دفتر تحقیقات و بازرسی پلیس فدرال آمریکا به تازگی سراغ شرکت تسلا موتورز رفته‌اند تا احتمال فریب‌دادن سرمایه‌گذاران این شرکت و آمار دقیق فروش آن را بررسی کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، شرکت تسلاموتورز یکی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی است که با اهداف بلندپروازانه و جاه‌طلبانه خود همواره نظر و توجه خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران، مشتریان و طرفداران خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست را به خود جلب کرده است.

اما به تازگی اخبار و گزارش‌های جدیدی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت در اعلام برنامه‌های بلندپروازانه خود و همچنین میزان فروش محصولاتش در ماه‌ها و فصل‌های مختلف از سال اغراق کرده و این امر موجب فریب سرمایه‌گذاران و مشتریانش شده است.

حالا بازرسان و پژوهشگران فعال در دفتر تحقیقات و بازرسی پلیس فدرال آمریکا (FBI) با مراجعه به دفاتر رسمی و کارخانه‌های این شرکت بزرگ، سعی دارند که از صحت آمار و ارقام منتشر شده از سوی تسلاموتورز و چگونگی اجرای برنامه‌های جاه‌طلبانه آن آگاه شده و در این خصوص گزارش دقیقی تهیه کنند.

اخیرا گزارش‌های مالی این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نشان می‌داد که موفق شده است میزان فروش تسلاموتورز در این بازه زمانی مجموعا به شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است که عملکرد موفقیت آمیز و فروش چشمگیری برای آن به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که ارائه گزارش‌های مالی شرکت‌های مختلف در جهان، عملکرد آنها، میزان موفقیت و شکست آنها در پروژه‌های مختلف و در نهایت منجر به کاهش یا افزایش سهام آنها خواهد شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا