بین الملل

جهش وال‌استریت در سومین روز رشد متوالی

پس از این‌که ترامپ گفت مذاکرات تجاری با چین، خیلی عالی پیش می‌رود، امید برای این‌که دو کشور اختلافات تجاری خود را حل‌ کنند، زنده شد و سهام آمریکا برای سومین روز متوالی رشد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز پنج‌شنبه، پس از این‌که رییس‌جمهور ترامپ گفت مذاکرات تجاری با چین، خیلی عالی پیش می‌رود، امیدها برای این‌که این دو کشور بتوانند اختلافات تجاری خود را حل‌وفصل‌کنند، زنده شد و سهام آمریکا برای سومین جلسه متوالی رشد کرد.

آن‌چه حال‌وهوای بازارها را بهتر کرد این بود که آخرین دور درآمدهای ربع‌سالانه شرکت‌ها همگی مثبت اعلام شدند.

ترامپ همچنین گفت که در نظر دارد در آخر این ماه، با همتای چینی خود شی جینگ‌پینگ، در اجلاس جی۲۰ در آرژانتین دیدار کند.

بخش صنعتی اس‌اندپی که حساسیت بالایی به تجارت دارد، ۱.۷ درصد جهش کرد و شرکت‌های بوئینگ و کاترپیلار، بیشترین سود را ثبت کردند.

علی‌رغم این که شاخص اس‌اندپی، چهارشنبه، آخرین روز اکتبر، را با سود به پایان برد، این شاخص بدترین عملکرد ماهیانه خود در ۷ سال اخیر را به ثبت رساند.

اما سهام اپل، امروز و به دنبال اعلام نتایج عملکرد آن، بر خلاف جهت بازار، ۴ درصد سقوط کرد.

با این همه، در پایان شاخص تکنولوژی اس‌اندپی هم ۱.۲ درصد جهش کرد و به روند بهبود خود پس از سقوط سنگین اخیر ادامه داد.

میانگین صنعتی داوجونز ۲۶۴.۹۸ واحد یا ۱.۰۶ واحد جهش کرد و به ۲۵۳۸۰.۷۷۴ واحد رسید. اس‌اندپی‌۵۰۰ با ۲۸.۶۳ واحد یا ۱.۰۶ درصد افزایش به ۲۷۴۰.۳۷ واحد رسید و کامپوزیت نزدک با جهشی ۱۲۸.۱۶ واحدی یا ۱.۷۵ درصدی، در ۷۴۳۴.۰۶ واحد بسته شد.

در ۳ جلسه گذشته، شاخص نزدک ۵.۴ درصد رشد کرده است که این بزرگترین رشد ۳ جلسه‌ای این شاخص از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون است.

روز جمعه گزارش مورد انتظار مشاغل آمریکا برای ماه اکتبر منتشر خواهد شد. سرمایه‌گذاران منتظرند تا شاهد نشانه‌های بیشتری از رقابتی‌تر شدن شرایط کسب‌وکار در آمریکا باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا