بورسبورس انرژی

اهمیت تداوم عرضه نفت در بورس/ لزوم اعتماد بخش خصوصی به دولت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است: عرضه نفت در بورس اتفاق خوبی است که نباید صرفا برای خنثی سازی تحریم ها مورد توجه قرار بگیرد؛ بلکه باید به عنوان کار و عرضه درازمدت مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هدایت‌الله خادمی با اشاره به عرضه نفت در بورس گفت: سال ۹۰ هم این اتفاق افتاد، ولی موفق نبود و پیگیری هم نشد؛ چون معمولا دولت ها اعتقادی به فعالیت بخش خصوصی در این زمینه نداشتند. اما واقعیت این است که هر زمانی که دچار تنگناها می شویم به سراغ داشته هایمان می رویم و همان طور که به سوی تحریم نفتی پیش می رویم به عرضه نفت هم روی آورده ایم.

عرضه نفت در بورس اتفاق خوبی است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: عرضه نفت در بورس اتفاق خوبی است که نباید صرفا برای خنثی سازی تحریم ها مورد توجه قرار بگیرد؛ بلکه باید به عنوان کار و عرضه درازمدت مد نظر قرار گیرد.

اهمیت ارائه تسهیلات ارزی و ریالی مناسب به بخش خصوصی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای عرضه بهتر نفت در بورس دولت باید تسهیلات ارزی و ریالی مناسبی برای بخش خصوصی قایل شود تا مشتری مناسب برای نفت خام پیدا شود. ضمن اینکه باید مراقب بود کسانی که اهلیت دارند وارد این موضوع شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مشوق هایی که دولت برای بخش خصوصی در نظر گرفته، گفت: همین که دولت از خریداران خواسته تنها ۲۰ درصد مبلغ را پرداخت کنند و یا ضمانت نامه های پرداخت را حدود ۵۰ روز بعد از تحویل نفت ارائه بدهند خودش مشوق های خوبی است که باعث شده از عرضه نفت خام استقبال شود.

لزوم اعتماد بخش خصوصی به دولت

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، اعتماد بخش خصوصی به دولت در این زمینه را باعث تداوم این کار دانست و افزود: مساله مهم این است که وزارت نفت اعتقاد دارد این حرکت برای همیشه ادامه داشته باشد؛ نه برای زمان موقت. چون طبعا خریدار نفت باید بازار خود را پیدا کند و با پالایشگاه مورد نظر به توافق برسد و در این شرایط پالایشگاه هم باید این اطمینان را داشته باشد که این فرایند ادامه دار خواهد بود.

 

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا