انرژی

برنامه‌های جدید خرید برق از بخش خصوصی

مدیرعامل توانیر از ارائه راهکارها و برنامه‌هایی برای تقویت بخش خصوصی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته خرید برق تابستان با قیمتی مناسب برای چهار ماه سال مد نظر قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که هر واحدی که برق تولید کرده و نصب نیروگاه داشته باشد با همکاری شرکت گاز و قولی که از آنها گرفته‌ایم، قرار شده در زمان مذکور برق را مگاواتی ۳۸۰ تومان خریداری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسن متولی زاده در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق با تاکید به این مسئله که صرفه جویی در ساعات پیک یکی از مهمترین اهداف صنعت برق در نظر گرفته شده است، گفت: نباید تمام اتکا به توانمندی پتانسیل صنعت برق باشد، چرا که موضوع سوخت صرفه جویی شده بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی می‌بایست شورای اقتصاد به این نتیجه برسد که سوخت را در اختیار فعالان این عرصه قرار دهد. چرا که با راه افتادن بورس انرژی سوخت صرفه جویی شده می‌تواند در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

همچنین بخوانید

وی با تاکید به این مسئله که ما به عنوان دولت آماده‌ایم از معادله عرضه و تقاضا خارج شویم و نقش دولت را در این بین کم رنگ‌تر کنیم اظهار کرد: اعتقاد ما این است تا زمانی که عرضه و تقاضا را کنار هم نگذاریم و دولت نقش کم رنگ‌تری نداشته باشد نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال تصمیمات خوبی در دولت در زمینه نفت و بنزین گرفته شد این قضیه را فرصت مناسبی می‌دانیم تا در مورد صنعت برق نیز تصمیماتی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشترکان پرمصرف ۱۰ برابر مشترکان کم مصرف از یارانه پنهان استفاده می‌کنند ابراز کرد: دولت به تنهایی توان حل این معضل را ندارد. لذا باید یک اجماع ملی برای شناساندن برق به عنوان یک کالا صورت گیرد تا ارزش واقعی آن به طور کامل شناخته شود.

به گفته وی می‌بایست در قراردادها این هماهنگی به وجود آید تا پروژه‌هایی که اولویت ندارند حذف شوند و منابع به پروژه‌های اولویت دار تخصیص یابد. علاوه بر این نیز به طرح‌های تشویقی در این حوزه توجه شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا