انرژی

نرخ خرید تضمینی برق افزایش می‌یابد

معاون وزیر نیرو از افزایش نرخ خرید تضمینی برق خبر داد و گفت: متناسب با تغییر نرخ ارز تا جایی که امکان پرداخت از منابع انرژی وجود داشته باشد افزایش خواهد یافت و به محض اعلام ثبات نرخ ارز نرخ‌های جدید از طرف وزارت نیرو مطرح می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد صادق زاده امروز در نشست با فعالان بخش خصوصی برق با بیان اینکه از دو سال گذشته ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر از تصدی دولت حذف شد، اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به این عرصه موجب شد تا نرخ رشد احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر از سال ۹۶ به سال ۹۵ معادل ۷۰ درصد رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این مدت به دلیل تلاطم‌های ارزی توسعه تجدیدپذیرها با کندی مواجه شد افزود: برای مقابله با این مسئله دو راهکار از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شد به گونه‌ای که بخش خصوصی به راحتی توانست در دشت‌ها اقدام به تولید برق و برق تولیدی خود را به راحتی به کشورهای دیگر صادر کند.

همچنین بخوانید

صادق‌زاده راهکار دیگر در حل این مسئله را افزایش نرخ خرید تضمینی برق دانست و افزود: بی شک پتانسیل‌های بالایی برای تولید برق از تجدیدپذیرها در ایران وجود دارد که با تدابیر در نظر گرفته شده اکنون بخش خصوصی می‌تواند فارغ‌تر از گذشته در این عرصه گام بردارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا