انرژی

ایده توزیع کارت انرژی برای کنترل مصرف

رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ایده توزیع کارت انرژی به منظور مدیریت مصرف در بین مشترکان داده شده که اگر مورد تایید مجلس قرار بگیرد وارد مرحله اجرا خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، داوود فرخزاد امروز در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر جزئیات طرح توزیع کارت انرژی گفت: بی شک این مسئله ابعاد مختلفی دارد که باید از جنبه‌های گوناگون مورد ارزیابی قرار گیرد اما همانطور که کارت سوخت در بین شهروندان توزیع و موجب شد که میزان مصرف کنترل شده باشد قصد داریم که با توزیع کارت انرژی نیز میزان مصرف برق را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر این مسئله که در حال حاضر این طرح تنها در حد یک ایده است که باید در مجلس تعریف شود گفت: این مسئله برای تشویق کم مصرفی در بین مشترکان طراحی شده و هیچ هدف دیگری جز مدیریت مصرف پشت این طرح قرار ندارد.

همچنین بخوانید

وی در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس عدالت محوری که شعار صنعت برق است آیا برای استان‌های مرکزی و گرم و خشک نیز تدبیری برای افزایش تعرفه در نظر گرفته شده است، گفت: وزارت نیرو به هیچ عنوان قصد ندارد که با افزایش تعرفه کار را برای مشترکان سخت کند و تنها هدف این است که با تغییر تعرفه برای مشترکان پرمصرف میزان مصرف مدیریت شود.

به گفته وی باید برای تغییر تعرفه مسائل مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد و بی شک تا زمانی که این اتفاق نیفتد نمی‌توان این طرح را وارد مرحله اجرا کرد. لذا باید گفت که نگرانی در این حوزه وجود ندارد چرا که تنها هدف وزارت نیرو انجام سیاست‌هایی در راستای مدیریت مصرف است.

وی با اشاره به سیاست دولت در حوزه مدیریت مصرف گفت: اولین گام دولت در این حوزه سخت گیری به ادارات دولتی بود که خوشبختانه امسال توانستیم از این طریق نتیجه خوبی را دریافت کنیم.

وی با تاکید بر این مسئله که تعداد پرمصرف‌ها در کشور ۲۷ درصد است گفت: اگر بتوان این تعداد را به ۱۷ درصد کاهش داد قطعا تا حد زیادی در میزان مصرف برق صرفه جویی خواهد شد. لذا لازم است به این مسئله توجه شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا