صنعت، معدن، تجارت

تامین ارز مواد اولیه اولویت اصلی وزارت صمت

 

مشاور عالی آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه از بازار ثانویه یا همان سامانه نیما یکی از اولویت های اصلی این وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رمضانعلی صادق زاده در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: واحدهای صنعتی امروز در تامین مواد اولیه با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: برای حفظ سطح اشتغال موجود و همینطور عمل به تعهدات واحدهای تولیدی به مصرف کنندگان تامین مواد اولیه با شرایط آسان و قیمت مناسب بسیار ضروری است.

مشاور عالی آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از اولویت های اصلی و کوتاه مدت این وزارتخانه با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان و اعمال تحریم ها و محدودیت های بین المللی تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز کارخانجات صنعتی از طریق بازار ثانویه ارز است.

وی همچنین در خصوص انتظارات مردم از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در راستای ایجاد اشتغال و افزایش درآمدزایی واحدهای صنعتی به رادیو اقتصاد افزود: همزمان با کاهش ارزش پولی ملی کشورها در دنیا صادرات این اقتصادها نیز افزایش پیدا می کند که با حرکت مزبور هم ارز وارد کشور می شود و هم سطح اشتغال ارتقا پیدا می یابد.

صادق زاده ضمن اشاره به اینکه ارزش پولی ملی در ایران به دلیل شرایط تحریمی است، اظهار داشت: کاهش ارزش پولی ملی سایر ممالک دنیا بویژه کشورهای پیشرفته ریشه در تحریم ندارد بلکه این موضوع به سایر موارد اقتصادی مربوط می شود.

وی در ادامه یادآور شد: کشور ایران در مواجه با کاهش ارزش پول ملی همانند سایر ممالک دنیا باید از فرصت صادرات کالاهای دارای مزیت مانند پتروشیمی و مصادیقی از این نوع در جهت اشتغال افزایی بیشتر و همینطور عبور سهل تر از گردنه سخت تحریم ها به بهترین وجه ممکن استفاده کند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا