امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کمبود شیرخام ادعا نیست بلکه یک واقعیت است

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های لبنی ایران گفت: حرف کارخانجات فرآورده های لبنی در خصوص کمبود شیر خام ادعا نیست بلکه یک واقعیت مسلم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی احسان ظفری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: شیر خام در حال حاضر به اندازه نیاز در دسترس کارخانجات لبنی نبوده و صنایع به شدت با کمبود مواد اولیه مواجه هستند.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: شوربختانه بخش قابل توجهی از شیر خام تولیدی پس از تبدیل به شیر خشک بصورت قاچاق از کشور خارج می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های لبنی ایران گفت: ظرفیت اکثر کارخانجات فرآورده های لبنی به دلیل کمبود شیر خام به نصف کاهش یافته و همینطور تعداد زیادی از کارگران این واحد بیکار شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه افزایش قیمت شیر خام از ابتدای سال جاری در کشور آغاز شده است، افزود: نرخ این محصول طی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال به ازای هر کیلو در پای سکوی کارخانه یک هزار و ۲۰۰ تومان بوده که هم اکنون به دو هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هرکیلو رسیده است.

ظفری بیان داشت: جدا از این مقدار شیر خام در بازار از سه ماه قبل هر روز نسبت به روز قبل با کاهش شدید مواجه است.

وی در خصوص اینکه با اعلام ممنوعیت صادرات شیر خشک قاچاق این کالا از صادرات عادی پیشی گرفته است، گفت: مطلب مزبور بارها در حضور مسئولان تنظیم بازار اعلام شده ولی تاکنون هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های لبنی ایران با اعلام خبری مبنی بر اینکه شیر خشک با پاکت پودر آب پنیر از مرزهای کشور خارج می شود، یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر هیچ گونه اهتمامی در راستای جلوگیری از قاچاق شیرخشک در مملکت وجود نداشته بلکه این حوزه به حال خود رها شده است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا