امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش ظرفیت فروش بلیت تهران- مشهد در ایام ۲۸ صفر/ بلیت‌ها ۵ روز اول پیش‌فروش تمام شدند/ قیمت مصوب تهران- مشهد ۷۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه برای افزایش ظرفیت فروش بلیت در مسیر تهران- مشهد در ایام ۲۸ صفر قطار فوق العاده در نظر گرفته می‌شود، گفت: سهم خرید بلیت برای مسافران عادی و آژانس داران برابر و قیمت مصوب بلیت در ایران مسیر چیزی حدود ۷۰ تا ۱۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی درباره افزایش ظرفیت فروش بلیت مسیر تهران- مشهد برای ایام پایانی ماه صفر اظهار داشت: تقاضای سفر به مشهد به ویژه از مبدا تهران در ایام تطعیلات ۲۸ صفر از تقاضای سفر در سایر تعطیلات حتی نوروز هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیت قطار تهران- مشهد برای ایام ۲۸ صفر از یک ماه گذشته شروع شده بود، گفت: از آنجایی که بیشترین تقاضا برای سفر به مشهد در این ایام است، در همان چند روز اول پیش فروش نهایتا در ۵ روز اول تمام بلیت‌ها خریداری می‌شوند بنابراین بلیت مشهد در ایام پیک به دست متقاضیانی می‌رسد که برای سفر خود از قبل برنامه ریزی دارند.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه امروز برای افزایش ظرفیت در مسیر و در نظر گرفتن قطارهای فوق العاده برنامه‌ریزی می‌شود،‌ اظهار داشت: با توجه به استقبال بسیار زیاد مردم و اتمام بلیت‌های موجود، امروز برای تعیین تعداد قطارهای فوق‌العاده و افزایش ظرفیت در جلسه‌ای با حضور شرکت‌های ریلی تصمیم گیری خواهد شد و از این طریق به بخشی از تقاضای موجود پاسخ داده می‌شود.

موسوی تاکید کرد: به هر حال تقاضای سفر با قطار به مشهد در ایام ۲۸ صفر بسیار بیشتر از ظرفیت موجود است و متقاضیان برای خرید بلیت باید در همان ساعات و روز اول آغاز پیش فروش اقدام کنند.

وی با تاکید بر برابری سهم خرید آژانس‌های مسافری،  هیات‌ها و متقاضیان عادی در ایام پیک سفر از سایت‌های اینترنتی و آژانس‌های فروش اظهار داشت: همزمان با فروش اینترنتی ۱۵۰۰ آژانس هم نسبت به عرضه بلیت اقدام می‌کنند. چه مسافران عادی و چه شرکت‌های مسافری و کاروان‌ها  و هیات‌ها امکان خرید دو کوپه را در یک روز دارند. از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که بدون ارایه مشخصات فردی با جزییات کارت ملی و شناسنامه اساسا امکان صدور بلیت قطار وجود ندارد.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: چنین امکانی وجود ندارد که نماینده یک آژانس یا هیاتی بتواند برای خرید ۵۰۰ بلیت اقدام کند. بنابراین نمایندگان شرکت‌ها و آژانس‌ها خرید خود را باید در ۱۵۰۰ نمایندگی فروش بلیت قطار انجام دهند و در هر بار خرید هر نفر فقط می‌تواند بلیت دو کوپه را تهیه کند.  

موسوی همچنین درباره نظارت بر فروش بلیت قطار براساس قیمت‌های تکلیفی گفت: امکان فروش اینترنتی بلیت قطار بیشتر از نرخ تعیین شده وجود ندارد. در بحث خرید حضوری از طریق آژانس‌ها هم اگر قیمت درج شده در بلیت با وجهی که خریداران پرداخت کرده‌اند، بیشتر باشد،  می‌توانند گزارش تخلف را از طریق شماره تماس ۵۱۴۹-۰۲۱ به نهاد نظارتی در راه آهن اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: در نهایت سیستم فروش برای آژانس داران متخلف بسته خواهد شد.

معاون مسافری راه آهن درباره قیمت مصوب بلیت قطار تهران- مشهد گفت: قیمت بلیت بستگی به کلاس قطار دارد اما سقف و کف قیمت بلیت قطار در مسیر تهران- مشهد ۷۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان است. البته قطارهای ۵ ستاره مستثنی از سیستم نرخ گذاری تکلیفی هستند چراکه خدمات وی آی پی به مسافران ارایه می‌دهند اما در سیستم رقابتی نمی‌توانند نرخ خارج از عرفی داشته باشند.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا