انرژی

تولید ۲۲ درصد برق بدون استفاده از سوخت فسیلی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شاخصی که امسال و سال گذشته روی آن متمرکز بودیم تولید ۲۲ درصد نیاز برق کشور بدون استفاده از سوخت فسیلی است. اگر بتوانیم روی ۷۵ هزار مگاوات تولید برق متمرکز شویم با تبدیل نیروگاه‌های ساده به سیکل ترکیبی می‌توانیم در سال دو میلیارد دلار صرفه‌جویی سوخت را شاهد باشیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، همایون حائری امروز در نشستی خبری با بیان این‌که وزارت نیرو به دنبال تبدیل نیروگاه‌های ساده به سیکل ترکیبی است، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی برای این مساله انجام شده و باید گفت که سال گذشته توانستیم ۳۵ میلیارد کیلووات ساعت برق را، بدون سوخت فسیلی تولید کنیم که این تولید برق در مجموعه بخش بخار سیکل ترکیبی، نیروگاه بادی، خورشیدی، بادی و واردات قرار دارد.

وی ضمن انتقاد از شدت بالای مصرف انرژی در کشور، ادامه داد: در سال گذشته ۲۱ هزار مگاوات میزان مصرف برق در زمان پیک مربوط به سیستم‌های سرمایشی می‌شود. امسال نیز میزان مصرف تجهیزات سرمایشی ۲۳ هزار مگاوات بود.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: این میزان برابر با مصرف برق چهار کشور همسایه ترکمنستان، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان است که لزوم تدبیر بر تغییر مصرف را افزایش می‌دهد.

حائری با اشاره به تاثیر تغییر ساعات کار ادارات در پیک تابستان، گفت: این مساله موجب صرفه‌جویی ۲۰۰۰ مگاوات به ارزش سه میلیارد یورو شد که این عدد برای صنعت برق عددی بسیار بزرگ و قابل توجه است.

به گفته وی، رشد مصرف برق در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵، ۵.۲۲ درصد و رشد مصرف برق در تابستان سال جاری نسبت به سال قبل ۲.۹۷ درصد ثبت شده است که این مساله بیانگر افزایش درک عمومی از وضعیت صنعت برق است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا