بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اضافه شدن پرداخت انعام، پرداخت قبوض جریمه و ۵ خدمت دیگر بر روی کارت‌خوان‌های بانک مسکن

بانک مسکن در نسخه جدید نصب شده بر روی دستگاه‌های پایانه‌های فروشگاهی، ۷ خدمت جدید ارائه می‌کند. پرداخت انعام بر روی خرید، پرداخت قبوض جریمه راهنمایی و رانندگی و دریافت شناسه واریز جهت انجام تراکنش خرید از خدمات جدید کارت‌خوان‌های بانک مسکن به حساب می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، شرکت ناواکو با توجه به تکمیل سرویس‌های قابل ارائه به مشتریان و پذیرندگان بانک از طریق پایانه‌های فروشگاهی، در نسخه جدید نصب شده بر روی این دستگاه‌ها، ۷ خدمت جدید ارائه می‌کند. شرکت ناواکو از شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن بوده که تمام سهام این شرکت متعلق به بانک مسکن است. این شرکت به مدد متخصصین خود توانسته است در زمینه‌های نصب و راه‌اندازی سامانه‌های بانکی، مشاوره و اجرای طرح‌های امنیتی شبکه و نرم‌افزاری، طراحی و توسعه نرم‌افزارها و ارائه راه‌حل‌های جامع بانکداری الکترونیکی و سنتی به فعالیت بپردازد. این شرکت متولی و پشتیبان سیستم‌های بانک مسکن است.

در نسخه ارائه شده از سوی این شرکت، نخستین خدمت جدید «تعریف شیفت فروشندگان» است، به نحوی که مدیر یا مسئول فروشگاه می‌تواند بر روی پایانه برای هر یک از فروشندگان تا ۵ نفر، نام کاربری اختصاصی تعریف کرده و در زمان‌های انتخابی گزارش تراکنش‌های هر یک از ایشان را به‌صورت مجزا مشاهده کند. همچنین هر یک از کاربران نیز می‌توانند گزارش عملکرد خود را مشاهده کنند.

خدمت دوم، «دریافت شناسه واریز جهت انجام تراکنش خرید» است، این کار به منظور شناسایی و یا تفکیک خریداران در هنگام انجام تراکنش، صورت می‌گیرد و شناسه مربوطه از مشتریان دریافت شده تا در گزارشات آتی قابل شناسایی و رهگیری باشد. (مانند شماره دانشجویی در دانشگاه‌ها)، البته با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت شاپرک از این سرویس پشتیبانی نمی‌کند، تا زمان آماده‌سازی این قابلیت به‌صورت آفلاین ارائه می‌شود.

خدمت سوم نیز «خرید شارژ به صورت تکی و گروهی» است که در این روش، مشتریان می‌توانند علاوه بر درخواست خرید شارژ به‌صورت گروهی از تمامی اپراتورها و تمامی مبالغ در قالب یک درخواست، برای تسریع در خرید از طریق منوی شارژ تکی شارژ دلخواه خود را خریداری کنند.

«پرداخت قبوض جریمه راهنمایی و رانندگی»، خدمت دیگر در نسخه جدید است که در این سرویس همانند سایر قبوض خدماتی، وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه الزامی است. پس از وارد کردن شناسه‌ها مبلغ جریمه نمایش داده شده که بایستی توسط مشتری تأیید شود.

پنجمین خدمت ارائه شده «تخفیف بر روی خرید» است، در این روش، پذیرنده می‌تواند تخفیف مد نظر خود را با وارد کردن میزان دلخواه به صورت «درصدی» بر روی تراکنش‌های خرید اعمال کند. در این حالت بر روی رسید چاپی مبلغ تخفیف و مبلغ تراکنش پس از تخفیف درج می‌شود و فعال‌سازی توسط پشتیبان شرکت ناواکو انجام می‌شود.

خدمت ششم، «پرداخت انعام بر روی خرید» از طریق این دستگاه‌ها است و به منظور پرداخت انعام در هنگام خرید توسط مشتریان، این سرویس بر روی پایانه‌ها آماده‌سازی شده است. به‌طوری که پس از دریافت مبلغ خرید، مبلغ انعام نیز از مشتری درخواست شده و در رسید چاپی، مبلغ انعام و مبلغ کل درج می‌شود. فعال‌سازی این خدمت نیز توسط پشتیبان شرکت ناواکو انجام می‌شود.

در نهایت سرویس آخر «واریز کمک‌های مردمی» عنوان شده است. این سرویس جهت واریز وجوه نیکوکاری به حساب مؤسسات خیریه (شامل: بهزیستی، محک، کمیته امداد، کهریزک، اشرف الانبیاء، بنیاد مسکن انقلاب) ارائه شده است

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا