صنعت، معدن، تجارت

تامین نقدینگی مشکل اساسی واحدهای تولیدی

وزیر پیشنهادی صنعت با اشاره به اینکه ۱۰میلیون نفر در صنعت مشغول هستند گفت:باید به دنبال حفظ واحدهای موجود باشیم هر چند اکنون واحدهای ما ظرفیت خالی دارند اما باید مراقب باشیم که واحدهای موجود از بین نرود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضارحمانی با حضور در نشست هم اندیشی تبیین و برنامه های وزرای پیشنهادی اقتصادی در اتاق تعاون با اشاره به اینکه وزارت صمت گستردگی فراوانی دارد و شاغلان این بخش بالای ۱۰ میلیون نفرند گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی نیازمند نقدینگی بیشتری هستند و باید به سمتی پیش رویم که جهت گیری بانک ها در راستای حمایت از تولید باشد و مراقبت کنیم که واحدهای موجود آسیب نبیند و از بین نروند.

 

همچنین بخوانید

 

وی با اشاره به اینکه رونق تولید اساس و اصل اقتصاد کشور است افزود:باید به دنبال حفظ واحدهای موجود باشیم هر چند اکنون واحدهای ما ظرفیت خالی دارند اما باید مراقب باشیم که واحدهای موجود از بین نرود.نقشه راه معدن هم تهیه شده است. بخش تعاون و معدن ظرفیت های فراوانی دارند.

رحمانی با اشاره به اینکه تعاونی ها در زمینه تنظیم بازار نقش آفرینی می کنند اظهار داشت: بخش تعاون و اصناف می تواند دغدغه های مردم را در بازار از بین ببرند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه صادرات و تصمیم‌گیری ها دراین حوزه گفت:در حوزه صادرات باید از تغییر رویه‌ها و مقررات پرهیز کنیم. در حوزه معدن و صنعت نقشه راه آن با همکاری مجلس و فراکسیون معدن تعیین شد و به تایید رئیس مجلس رسید که پیگیری خواهد شد. ظرفیت مغفول و بلااستفاده در این بخش هم بسیار زیاد است و من آن را به عنوان محورهای مهم فعالیت خود در نظر گرفته‌ام که معادن کوچک هم دراین بخش حائز اهمیت است.

وی گفت:پرهیز از تغییر مقررات لازم است و نیاز به ثبات در حوزه اقتصاد بسیار احساس می‌شود. اگر کمک گرفتن از تشکل‌ها جدی گرفته شود این مشکلات حل خواهد شد.واحدهای تولیدی نیاز به نقدینگی بیشتری دارند و نظام بانکی کشور باید به فکر تأمین واحدها باشد.

 

 

 

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا