صنعت، معدن، تجارتمعدن

تاکید رحمانی بر انجام اکتشافات عمیق/ صادرات توجیه دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه کانمین ۲۰۱۸ اعلام کرد: عمده اکتشافات معدنی در ایران سطحی بوده است و انتظار می رود سازمان هایی همچون زمین شناسی و ایمیدرو اکتشافات عمیق را جدی بگیرند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا رحمانی ادامه داد: قصد داریم معادن بزرگ مقیاس تعریف کنیم. موضوعی که دردهه های اخیر شاهد آن نبودیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر معادن قابلیت این را دارد که واگذار شود افزود: اجرا نقشه راه معدن را آغاز کرده ایم و با توجه به اینکه منابع کافی برای این استراتژی در نظر گرفته ایم، امیدواریم به نتایج قابل قبولی در این حوزه دست پیدا کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر حمایت از محیط زیست، منابع طبیعی و استارت آپ ها و همچنین اشتغالزایی در این حوزه گفت: باید ۳۰۰ هزار کیلومتر خطی ژئوفیزیک هوایی در برنامه باشد تا از وضعیت فعلی فاصله بگیریم و فعالیتی انقلابی در این حوزه داشته باشیم.

رحمانی گفت: همفکری با تشکل ها و سازمان های ذیربط در این حوزه در رسیدن به اهداف جزو اولویت های وزارتخانه به شمار می رود و باید در بخشی از امور تفویض اختیار به مجموعه های حمایتی از بخش معدن و صنایع معدنی داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش ۲دهم درصدی سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و اعلام کرد که وزارت صمت برنامه‌هایی برای افزایش صادرات مواد معدنی اجرا خواهد کرد.

وی همچنین از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و گفت: سهم معدن در اقتصاد کشور در حال حاضر ۱.۲ درصد است ولی هدف دولت این است که تا آخر امسال این عدد به ۱.۴ درصد برسد، که به تبع آن سهم صنایع معدنی نیز افزایش پیدا می‌کند.

توجیه دارد

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که صادرات در شرایط فعلی کشور توجیه اقتصادی دارد و جزو اولویت‌های وزارت صمت است، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی شامل نوسازی صنایع و حمایت‌های مالی برای بخش معدن در نظر گرفته شده که باعث جهش در حوزه صادرات مواد معدنی خواهد شد.

رحمانی همچنین با تاکید بر این‌که استراتژی مقابله با تحریم‌ها در بخش معدن، حداکثر استفاده از ظرفیت‌های معدنی است، گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته پررونق‌تر و جدی‌تر بود و در آن اثری از تحریم‌ها حس نکردم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شوند، نباید از کشورهای دیگر تامین شود؛ ولی در مواردی برای نوسازی معادن نیاز به تجهیزاتی است که مشابه داخلی آن وجود ندارد.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، راهسازی و صنایع وابسته (ایران کانمین ۲۰۱۸) از ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزار است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا