صنعت، معدن، تجارتمعدن

آماده مشارکت با بخش خصوصی در طرح های تولیدی و اکتشافی هستیم/ نوسازی ماشین آلات معدنی با فاینانس

معاون و قائم مقام ایمیدرو از بخش خصوصی دعوت کرد در طرح های معدن و صنایع معدنی در بخش تولیدی و به ویژه اکتشاف معادن، تولید آلومینا و کک نفتی مشارکت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اردشیر سعدمحمدی که بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی نمایشگاه کانمین سخن می گفت، تصریح کرد‌‌: ایمیدرو هم اینک سهم ۴۹درصدی در طرح تولید پودر آلومینا در منطقه ویژه لامرد دارد که می تواند بر اساس خواسته بخش خصوصی، آن میزان را هم واگذار کند.

وی ادامه داد: پروژه های شاخصی همچون کک نفتی و پهنه های اکتشافی هم طبق استراتژی ایمیدرو به بخش خصوصی واگذار می شود.‌

ارزش طرح ها و برنامه اشتغال ۱۴هزار نفری

قائم مقام ایمیدرو درباره ارزش طرح های فعلی ایمیدرو شامل بخش ارزی و ریالی گفت: هم اینک ۳۹ طرح به ارزش ۱۵۱۳ میلیارد تومان، ۴.۸ میلیارد دلار و ۳.۵ میلیارد یورو توسط این سازمان در دست اجرا است.

سعدمحمدی با بیان اینکه رشد فعالیت های معدنی سبب ایجاد فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان می شود،‌ تاکید کرد: طی ۲ تا ۳ سال آتی، با راه اندازی پروژه های جدید، ۱۴هزار شغل در این بخش ایجاد می شود.

تامین ماشین آلات

وی به خط اعتباری ۲ ساله بین ایران و بلاروس اشاره کرد و تاکید کرد: با استفاده از این فاینانس می توان بخشی از نوسازی تجهیزات و ماشین آلات معدنی را انجام داد و شرکت هایی که متقاضی این بخش هستند،‌ از این فرصت استفاده کنند.

طرح هایی در مسیر راه اندازی

سعدمحمدی درباره طرح های در دست راه اندازی ایمیدرو گفت: پروژه ۴۰هزار تنی شمش آلومینیوم جاجرم تا دو ماه آینده وارد مدار تولید می شود. وی ادامه داد: تا ۵ ماه آینده نیز دو طرح باقی مانده از پروژه های استانی فولاد به تولید می رسند و سپس افتتاح می شوند.

سعدمحمدی در عین حال خبر داد که کارخانه جدید کنسانتره سازی سنگان نیز به ظرفیت تولید ۵ میلیون تن در اوایل سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: تا ماه آینده پیمانکار جدید معادن سنگان مشخص خواهد شد.

معاون ایمیدرو همچنین درباره وضعیت زغالسنگ در کشور اظهار داشت: ظرفیت تولید این بخش تا ۴ سال آینده دو برابر خواهد شد و بدین ترتیب اهداف توسعه ای این حوزه محقق می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا