بانکبانک و بیمه

بانک ها از کاسبکاری دوری کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، می گوید: در بهبود فضای کسب و کار در کشور مولفه های متعددی نقش دارند که یکی از این مولفه ها وجود قوانین دائمی و غیر متزلزل است که به عنوان یک نیاز نرم افزاری باید در کشور جدی گرفته شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید علی ادیانی در این باره گفت: وجود قوانین دائمی و غیر متزلزل به این معناست که سرمایه گذار مطمئن باشد دو سال دیگر قانون عوض نمی شود و فضای جدیدی پیش نمی آید و یا تعهدات قانونی امروز تعلیق یا فسخ نمی شوند.

بانک ها از حالت کاسبکارانه به دور باشند

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، نکته مهم دوم در ایجاد شرایط مناسب کسب و کار و تولید را نحوه فعالیت و کمک بانک ها دانست و افزود: بانک ها باید از حالت کاسبکارانه در ارائه تسهیلات به دور باشند. در واقع بانک ها باید دست سرمایه گذار و تولیدکننده را برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار بگیرند، نه اینکه بانک خود را شریک آن ها بداند و بنگاه داری کند.

همچنین بخوانید

اهمیت فاصله گرفتن از امور دلال مآبانه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت فاصله گرفتن از امور دلال مآبانه در فعالیت های تولیدی خاطرنشان کرد: نکته سوم در این خصوص توجه جدی به تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید و فاصله گرفتن از کارها و امور دلال مآبانه است.

ادیانی در کنار هم قرار گرفتن این سه عامل را باعث رشد و توسعه کشور دانست و یادآور شد: در صورتی که سه موردی که ذکر شد کنار هم قرار بگیرند، شاهد جذب سرمایه و سوق دادن آن به سمت تولید خواهیم بود و رشد و توسعه در کشور رخ خواهد داد.

بازدید هیأت تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجلس از بنادر استان هرمزگان (۲)

قاچاق کالا عامل موثر در رکود تولید

این نماینده مردم در مجلس دهم، قاچاق کالا را از جمله عوامل اثرگذار برون مرزی دانست که بر تولید داخل کشور اثرگذار است و ادامه داد: رقم ۲۰ میلیارد قاچاق به کشور رقم زیادی است و این که در یکی دو سال اخیر آمار قاچاق پایین آمده به این دلیل است که آمار واردات پایین آمده، چون قاچاق نسبت وسیعی با میزان واردات دارد. در هرحال اگر جلوی قاچاق گرفته شود مسلم است که فعالیت تولیدی در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا