بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه «سفاسی» از تجدید ارزیابی/ «وآتوس» از فروش زمین خبر داد

همزمان با رشد ناچیز امروز بورس که شاید آنچنان باب میل فعالان خرد بازار نبود، تعداد پیام‌های بورس و فرابورس نیز به دلیل پایدار نبودن رشد در روزهای اخیر، بسیار کم بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،؛ امروز روزی بسیار آرام برای بورس و فرابورس بود؛ به گونه‌ای که شاخص بورس تهران امروز طی یک رشد کم‌رمق ۸۱ واحد دیگر به پیش رفت و به سطح ۱۸۳ هزار و ۴۴۸ واحد رسید. همزمان با این رشد ناچیز که شاید آنچنان باب میل فعالان خرد بازار نبود، تعداد پیام‌های بورس و فرابورس نیز به دلیل پایدار نبود رشد در روزهای اخیر، بسیار کم بود؛ به‌طوری‌که تنها ۱۱ نماد متوقف و شش نماد بازگشایی شدند. در این روز «غصینو» دوباره از افزایش قیمت مواد اولیه و بسته بندی گفت و «سفاسی» اعلام کرد که به دنبال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی است. «وآتوس» نیز خبر از فروش زمین های در اختیار داد.

«غصینو» و قیمت مواد اولیه: نماد معاملاتی «غصینو» متعلق به شرکت صنعتی مینو به دلیل ارائه اطلاعات درخصوص افزایش قیمت مواد اولیه مربوط به بسته بندی متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که قیمت انواع مواد اولیه و بسته بندی از مبلغ ۹ هزار و ۸۰۸  تومان به ۱۶ هزار و ۶۵۷ تومان افزایش یافته است و مبلغ درج شده در قیمت قبلی و قیمت جدید مربوط به میانگین ۲۱ قلم مواد اولیه و بسته بندی بوده است. مضاف بر اینکه خریدها در تاریخ های مختلف و اغلب مربوط به گروه صنعتی مینو است که تا تصویب کمیسیون های داخلی واخذ اصل مدارک و مستندات خرید به تفکیک تا حصول قطعیت خرید زمان‌بر بوده و با توجه به بازه زمانی گزارشگری صورت گرفته است. بنا بر آنچه که شرکت اعلام کرده است٬ مواد اولیه اشاره شده در این اطلاعیه جمعا ۱۷ درصد از بهای تمام شده تولید را شامل می‌شود.

«سفاسی» از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه می‌دهد: شرکت فارسیت اهواز (سفاسی) دیگر نماد متوقف شده در روز جاری بود. گفتنی است افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی (زمین‌های شرکت) با توجه به لزوم خروج از ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت و پس از طی مراحل اعم از تهیه طرح توجیهی، گزارش حسابرس مستقل درمورد طرح و نیز اخذ مجور لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار صورت خواهد گرفت. لازم به یادآوری است که این افزایش سرمایه پس از آن صورت می‌گیرد که میزان زیان انباشته شرکت به رقم ۱۹ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان معادل ۶.۶ برابر سرمایه ثبت شده شرکت رسیده بود.

«وآتوس» و فروش زمین: نماد معاملاتی سرمایه گذاری آرین توسکا (وآتوس) به دنبال اعلام قصد شرکت مبنی بر فروش مقداری از زمین های متعلق به شرکت، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که به منظور فروش یا مشارکت ۱۰ درصد از اراضی در اختیار شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا در حریم شهر شریف آباد (شهرستان پاکدشت) در چهار بلوک جمعا ۷۰۰۰ مترمربع اقدام به برگزاری مزایده خواهد کرد. بنا بر آنچه که شرکت عنوان کرده است٬ قیمت پایه هریک از بلوک ها ۱۵۰میلیون تومان به صورت اقساط ۱۰ ماهه تعیین شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا