بورسبورس اوراق

آرامش بورس‌کالا در نخستین روز هفته / تری اتانول (شاراک)، ۵.۵ درصد رشد داشت

روز گذشته اغلب معاملات تالار پتروشیمی (محصولات غیر بهین‌یابی) بدون رقابت و با قیمت‌های پایه انجام شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز گذشته شنبه (۱۲ آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۵۴ میلیارد تومان داشتند که در ۱۱۸ قرارداد منعقد شدند که همگی در رینگ داخلی انجام شد. 

در این میان، تالار پتروشیمی، بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۴۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گفتنی است، تالار صنعتی نیز در این روز شاهد عرضه و معامله‌ای نبود.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به به «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» پتروشیمی بندر‌ امام در حدود ۱۳ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۱۳ هزار و ۳۹۱ تومان به طور سلف فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۵ آبان، ۲.۲ درصد افزایش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی دو هزار و ۲۴۳ تن مواد پلیمری و یک هزار و ۹۲ مواد شیمیایی معامله شد.

روز گذشته اغلب معاملات تالار پتروشیمی (محصولات غیر بهین‌یابی) بدون رقابت و با قیمت‌های پایه انجام شدند. در این میان اما سه محصول زیر به طور رقابتی فروخته شدند:

«تولوئن دی ایزو سیانات» پتروشیمی کارون با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با قیمت میانگین کیلویی ۲۱۶۲۶ تومان به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۵ آبان، ۴.۵ درصد کاهش قیمت داشت.

«متیل دی فنیل ایزو سیانات خالص» پتروشیمی کارون نیز دیروز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به قیمت کیلویی ۱۹۷۸۷ تومان فروخته شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در  ۵ آبان، حدود یک درصد کاهش قیمت داشت.

«تری اتانول آمین» پتروشیمی شازند هم امروز با قیمت کیلویی ۱۰۶۷۳ تومان و  ۰.۰۱ درصد بیشتر از قیمت پایه  معامله شد. این محصول هم نسبت به معامله قبلی خود در ۵ آبان، شاهد ۵.۵ درصد رشد قیمت بود.

پرارزشترین معامله این تالار هم امروز به «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» پتروشیمی بندر امام  در حدود ۱۳ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۱۳ هزار و ۳۹۱ تومان به طور سلف فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۵ آبان، ۲.۲ درصد افزایش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به آمونیاک (مایع) پتروشیمی خراسان به ارزش حدود ۵۵ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی دو هزار و ۷۳۵ تومان در حجم ۲۰ تن به طور نقدی فروخته شد.

شایان ذکر است، تالار صادراتی بورس کالای ایران، روز شنبه ۱۲ آبان ماه، میزبان دادوستد ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن قیر و ۵۰۰ تن عایق رطوبتی بود.

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، ۱۰ هزار تن گندم خوراکی در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود سه میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۴۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۹۲۸ تومان بود که با ۲.۸ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی استان کرمانشاه در حدود ۹۰۸ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت میانگین کیلویی ۹۰۸ تومان و ۰.۶۶ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه (۹۰۲تومان) در حجم ۱۰۰۰ تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا