بورسبورس کالا

انعقاد بیش از ۴۲۱ هزار قرارداد آتی زعفران در ۵ روز

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران معامله گران بیش از ۴۲۱ هزار قرارداد آتی زعفران را طی نزدیک به ۸۶ هزار دفعه معاملاتی منعقد کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  از کالاخبر، در جریان معاملات هفته گذشته ارزش ریالی این تعداد قرارداد آتی رقمی بیش از ۷۴۵۲ میلیارد ریال به ثبت رسید.

به این ترتیب، در قرارداد آتی زعفران نگین تحویل آبان ماه ۱۳۹۷ تعداد ۵۶ هزار و ۸۶ قرارداد به ارزش ۴۹۸ میلیارد ریال طی ۱۳ هزار و ۳۱۹ دفعه معاملاتی منعقد شد. طی این معاملات، قیمت هر گرم زعفران تحویل پایان آبان در بالاترین سطح به رقم ۹۲ هزار و ۸۰۰ ریال رسید و در پایین ترین سطح، قیمت هر گرم زعفران تحویلی این سررسید به مبلغ ۸۵ هزار ریال معامله شد.

در سررسید دی ماه نیز معامله گران شاهد انعقاد بیش از ۳۶۵ هزار قرارداد آتی بودند تا در نتیجه انعقاد این تعداد قرارداد، ارزشی بیش از ۶۹۵۴ میلیارد ریال به ثبت برسد. در نتیجه این معاملات، بالاترین قیمت زعفران نگین برای تحویل در پایان دی ماه به رقم ۲۰۸ هزار و ۲۰۰ ریال در هر گرم افزایش یافت و در پایین ترین سطح، قیمت به رقم ۱۷۹ هزار و ۲۰۰ ریال در هر گرم افت کرد.

این گزارش می افزاید؛ در پایان هفته گذشته تعداد موقعیت های باز در سررسید دی ماه به رقم ۲۹ هزار و ۳۹۷ موقعیت رشد کرد. این در حالی است که در سررسید آبان ماه تعداد موقعیت های باز در پایان هفته به رقم ۱۰ هزار و ۱۳۸ موقعیت کاهش یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا