بورسبورس اوراق

عملکرد منطقی و دوری از شایعات، کلید سود آوری

گزارش شش ماهه شرکت ها نشان می دهد که ناشران بورسی به ویژه صنایع پتروشیمی، پالایشی، معدنی و در مجموع شرکت های صادرات محور، از وضعیت رو به رشدی برخوردار هستند و پیش بینی می شود این روند تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان ضمن بیان مطلب فوق و با تاکید بر اینکه به رغم تحریم ها روند رو به رشد بازار سهام ادامه دارد گفت: ما ایرانیان مرد روزهای سخت هستیم و به طور قطع و یقین شرایط ما هر روز بهتر می شود.

حمیدرضا مهرآور با اشاره به اینکه سوییفت، در لیست تحریم ها نیست افزود: از این رو انتظار می رود بانک ها نیز تا پایان سال، رشد خوبی را تجربه کنند، چراکه مشکلی برای مراودات این بنگاه های اقتصادی وجود ندارد. البته اگر بهانه جویی های جدید نیز وجود داشته باشد، با توجه به اینکه بانک ها تجربه قطع بودن سوییفت را داشته اند، می توانند راهکار مناسبی را برای عبور از این موضوع بیابند.

همچنین بخوانید

رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه اروپا و روسیه بسته های جدیدی را برای مراودات مالی با ایران طراحی کرده اند، خاطرنشان شد: تحریم، صحبت جدیدی نیست و بازار به طور کامل با این موضوع آشنا است، از همین رو، نتایج این مساله از پیش در بازار تجزیه و تحلیل شده است. سرمایه گذاران نیز با آگاهی کامل از این موضوع، اقدام به حضور در بازار سهام کرده اند.

مهرآور با اشاره به اینکه دولتمردان بارها تاکید داشته اند که مشکلی از نظر صادرات برای صنایع صادرات محورپیش نخواهد آمد، اظهار داشت: بنابراین انتظار تداوم سودآوری برای این صنایع وجود دارد. به علاوه در برخی صنایع مانند خودرویی ها، انتظار افزایش نرخ وجود دارد که این موضوع می تواند سهام آن ها را با اقبال مواجه کند همچنین بانک ها، بیمه ها و صنایع غذایی، می توانند در کنار صنعت پتروشیمی روزهای خوبی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون سهام بسیار خوبی در بازار وجود دارد که با توجه به بنیاد بسیار قوی شرکت و همچنین نسبت قیمت به عایدی (P/E) پایین سهم و همچنین دورنمای توسعه ای مناسب، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می روند.

به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در کل بازار سرمایه روند رو به رشد خود را حفظ می کند و شاخص همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد.

حمیدرضا مهرآور با بیان اینکه ظرفیت رشد سایر بازارها در این مدت کامل شده و انتظار صعود دوباره آنها وجود ندارد، گفت: اکنون، امن ترین و صحیح ترین بازار برای سرمایه گذاری، بازار سهام است و از سوی دیگر رشد بازارهای غیر مولد نیز به نفع اقتصاد کشور نیست و مسوولان نیز از افزایش قیمت ها در این بازارها استقبال نمی کنند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در پایان گفتگو با سنا به سهامداران توصیه کرد، در مسیر سود آوری روی سهام بنیادی متمرکز شوند، سهامی خریداری کنند که اطلاعات مالی مستحکمی دارد، از معاملات روزانه اجتناب کنند، به شایعات نیز توجه نکنند، نگاه میان مدت و بلند مدت داشته باشند و عملکرد منطقی مبتنی بر تحلیل را جایگزین رفتار هیجانی کنند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا